1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

seřadit vzestupně/sestupně
volnoběh motoru (39)
Petra Dvořáková
26/5/2009 20:49:23
Dobrý večer, děkuji všem za info - a tak co myslíte, vyjela, nebo nevyjela z výše uvedeným autem,.......... co myslíte?
Dík za info ohledně volnoběhu, ale není mě ještě jasné, zda při jízdě s rychlostí, bez plynu - lze nazvat tento stav volnoběhem?!
Ptak1
26/5/2009 17:18:21
Nezalezi jen na vykonu motoru, ale take na prevodovem pomeru 1" a staleho prevodu prevodovky.Takze je mozne ze se s alternativnim autem tento pokus nepodari.Jinak volnobeh je stav motoru, kdy zjednodusene ma otacky 500-1000 ot/min (podle tipu motoru)
Krteczek
26/5/2009 11:40:23
Přesně jak píše Habr. Svatá pravda. A pokud se jedná o silnější auto (než je Trabant) tak bych tomu věřil. Novější silnější vozy jsou "natolik inteligentní" že pokud auto v zátěži na volnoběh zhasíná, tak sami zvýší otáčky. Sám jsem se účastnil sázky z kamarádem který mi tvrdil že se nerozjedu se Sierou do kopce bez plynu. Chce to jenom cvik a trochu citu v levé noze :-)
Petra Dvořáková
26/5/2009 10:04:44
Dobrý den, děkuji za Vaši reakci a názor, nicméně pořád nejsem přesvědčena, že kopec mohl vyjet na na jedničku bez přidání plynu,/a nazývá to volnoběhem/ zvýšené otáčky mě taky napadly, ale s autem prý nic nedělal, auto je na benzín, obsah 1,2 - mám pocit kolem 50 kW.
Jestli to tak opravdu bylo, považuji Fiat Punto za technický zázrak - jezdím tudy dnes a denně, před kopcem je prudší zatáčka levotočivá, čili když jsem jezdila s octávií 1,6 74kW, tak jsem tak do čtvrt kopce jela na 4, pak jsem byla nucena přeřadit na 3 pokud jsem chtěla zachovat stejnou rychlost. Dnes to schválně vyzkouším,takhle vyjet na jedničku bez jakéhokoliv šešlápnutí plynu a jsem zvědavá, co se bude dít /auto 9O kW,122 koní/ - jak to dopadne můžu dát vědět - pokud Vás to bude zajímat.
Co se týče volnoběhu - tak to mě je jasné - rychlost a spojka, o tom jsem se také zmiňovala - ale lze nazvat volnoběhem jízda se zařazenou rychlostí bez plynu a do kopce? - to mě právě zajímá, zda se to dá nazvat volnoběhem?!dík za info a jsem s pozdravem!
habr Profil uživatele
26/5/2009 00:25:59
Ano, Váš soused má pravdu a to v obou případech. Na volnoběh se opravdu dá zařadit třeba jednička a opatrně se rozjet a vyjet i kopec, po rovině by se mu mohlo podařit jet i na vyšší rychlost, zvláště pokud má motor diesel který již v malých otáčkách má potřebnou sílu. Zkušený řidič si na motoru nastaví vyšší volnoběh, asi tak kolem 1200 až 1500 otáček a dokáže takto dojet domů i na větší vzdálenost. Jen jak přijede do města k semaforu, je potřeba po vyřazení na neutrál raději vypnout motor a nastartovat s již zařazenou rychlostí a sešlápnutou spojkou, protože jednak by motor u semaforu dost \"řval\" a také při vysokých otáčkách jde obtížně zařadit jednička nebo zpátečka.
 
Nevím jestli jste souseda správně pochopila, ale pokud motor běží, třebas i na volnoběh, jde zařadit libovolná rychlost, ale se sešlápnutou spojkou a pokud se nemá vozidlo rozjet nebo pohybovat, musí být spojka stále sešlápnutá, zařadit jde však cokoliv. Rozjezd na jinou než nejnižší rychlost vpřed nebo vzad by byl ovšem velmi problematický, zvláště na běžný nezvýšený volnoběh.
Petra Dvořáková
25/5/2009 23:46:32
Dobrý den, potřebovala bych poradit - co se týče volnoběhu - jde o "spor" se sousedem a já bych chtěla znát pravdu, našla jsem toto diskuzní fórum a tak snad mě to někdo jako velkému laikovi vysvětlí, co je pravda.
Soused má Fiata Punto z roku 2000 a prasklo mu plynové lanko dole ve vesnici, čili aby se dostal domů, musel projet vesnicí, která je do kopce cca 10st. a asi 3OO m a dalších cca 800 m po rovině. Když jsem se ho ptala, jak dojel domů, tak mě řekl že na volnoběh, na můj dotaz jak na volnoběh, že při volnoběhu přece není zařazen rychlostní stupeň, tak mě tvrdí, že při volnoběhu může být zařazený rychlostní stupeň a že na jedničku bez plynu celý kopec vyjel a dojel až domů. Na to jsem mu řekla, že snad by bylo možné, že by tam měl ještě sytič, tak říkal že ne, že auto bylo zahřáté. Prosím o dvě odpovědi - zda když běží auto na volnoběh tak může být se zařazeným rychlostním stupněm pokud není samozřejmně sešlápnutá spojka, a zda je vůbec technicky možná výše popsaná situace s dojezdem domů - děkuji za odpověď!
Koželák
20/5/2009 00:40:32
K popisu toho kompresoru. Jedná se o vysokotlaký kompresor Československé výroby, který slouží k foukání potápěčských přístrojů na 30 Mpa. Celý kompresor je rozdělen do tří částí, kdy jedna z částí je samotný kompresor s filtry, druhé dvě části se montují variabilně jedno je elektromotor o výkonu 5kw, druhý pohon je ten motor z trabanta. Motor z trabanta je upravený, místo dynama je zde namontováno magneto Jawa, včetně dvou přerušovačů, na rámu jsou pak připevněny zapalovací cívky, regulátor PAl a 6V baterie, motor se ovládá z čelního panelu pomocí dvou táhel, jedno na sytič druhé na plyn, na panelu je taký vypínač a kontrolka dobíjení. Motor je s kompresorem spojen pomocí 3 klínových řemenů, na řemenici je také drážka pro namotání startovací šňury, elektrické startování zde není. Vzduchový filtr - náplň je originál trabant. Výfuk je zde vyhotoven do plechové krabice na kterou se pak nasazují tři pružné nástavce, aby výfukové zplodiny nenasál kompresor. Také je zde udělána palivová pumpa, zřejmě ovládaná podtlakem motoru, jedna z jejích hadiček je vyvedena dírou do karteru, palivový filtr je Jikov. Na štítku je rok výroba 1985, nebo 1986, s názvem Motor Trabant úprava Aquacentrum, výkon 5,5 kw, což mi přijde na trabanta dost málo, motor je podle mě hodně málo používaný. Koželák
Tomas
20/5/2009 00:33:57
mail : tom601@seznam.cz,za kolik se to podarilo sehnat,a nebyl by k mani jeste jeden?zatim dik
Koželák
19/5/2009 23:30:46
Tak jsem to seřídil jen tím dorazem klapky, bylo nutné povolit ovládací lanko, tak už to vrčí jak má. Pro Tomáše: v příloze posílám jednu přehledovou fotku motoru, kdyžtak pošli mail, je toho více. Díky Koželák
Přílohy:  dsc00179.jpg (71,8 kB)
Tomas
19/5/2009 23:13:26
Preve proto ze se to valelo cele roky ve skladu,tak mohlo gufero ztvrdnout,a muze pres nej prisavat vzduch.Ale zkusil bych prvni ten sroubek na klapce plynu.Jestli bych mohl poprosit jesto o nejake celkove fotky toho kompresoru,celkem me to zajima...
Jan koželský
19/5/2009 12:45:04
Díky za odpověď, večer se na to podívám nebyl jsem si jistý jestli se to dělá tím dorazem, gufero by to snad být němělo motor je minimálně jetý, válelo se to celý roky ve skladu. Díky Koželák
Standa1443
19/5/2009 09:17:24
Regulační šroubek i s pružinkou je na pravé straně (při pohledu na předek motoru) a musí se ho dotýkat páčka ovládání klapky. Pokud ne, je možné, že bowden plynového lanka vyskočil ze svého místa (nejspíš u plynové ovladací páčky), nebo je moc natažené a dá se zkrátit šroubkem s kontramatkou před karburátorem. Seřízení bohatosti směsi se nastavuje delším šroubkem u příruby. Má být povolen 2,5- 3,5 otáčky od dotažení, ale zřejmě ho nebude nutné nastavovat. Vyšší otačky bez zátěže může způsobit i netěsné gufera na klikovce.
Koželák
19/5/2009 00:57:38
Posílám ještě jednu fotku karburátoru. Díky Koželák
Přílohy:  dsc00174.jpg (57,4 kB)
Koželák
19/5/2009 00:56:32
Zdravím všechny Trabantisty, pořídili jsme vysokotlaký kompresor a je k němu jako pohon i motor z trabanta (asi), jednalo se zřejmě o nějakou malosériovou výrobu ČS firmy Aquacentrum, motor se nám podařilo nastartovat, ale jede pořád ve vysokých otáčkách, chci se zeptat, kde se seřizoje volnoběh, jestli je to pouze dorazem na škrtící klapce, nebo ještě nějakým šroubkem. Díky, foto motoru posílám v příloze. Koželák
Přílohy:  dsc00172.jpg (72,5 kB)
předchozí předchozí  1 | 2  další na konec

Odepsat na: volnoběh motoru

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2020 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist