1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

seřadit vzestupně/sestupně
volnoběh motoru (39)
Nabídka nouzových půjček
14/12/2018 17:33:19
Pro všechny vaše potřeby v oblasti nouzových půjček v rozmezí od 2 000 € do 7 000 000 € kontaktujte moji úvěrovou službu v případě nouzového úvěru ve výši 2 000 EUR 7 milionů EUR pouze 24 hodin na nízké úrovni úroková sazba ve výši 2% ročně. Máte příležitost vrátit se na 30 let. Pokud chcete mít svůj nouzový úvěr, kontaktujte prosím svou e-mailovou adresu.
Zde je moje e-mailová adresa: bidonzibruno@gmail.com
Čekáme na vás.
Přílohy:  ponukamedzijednotlivymi_1.jpg (86,8 kB)
t601
6/2/2012 16:51:45
A práve šírka pneumatiky je takáto hodnota.
t601
6/2/2012 16:47:23
To pepas: Prax je v tom úplne iná, že ak sa zaoberám rotujúcim telesom, tak skúmam jeho vlastnosti pri pohybe za stanovených podmienok.
t601
6/2/2012 16:29:59
To habr: Pochopil ste to presne opačne: "Tak jste mi krásně vysvětlil, že snížením profilu na 70% se sníží valivý odpor a s tím souhlasím." V prvom mojom príspevku som napísal, že čím má pneumatika väčšiu šírku a väčší priemer tým súčiniteľ odporu valenia menší a tým i menšia spotreba. V druhom príspevku som vypočítal, že priemer pneumatiky 145/80 R13 je o 29mm väčší ako priemer pneumatiky 145/70 R13. A preto má pneumatika 145/80 R13 menší odpor valenia (ako 145/70 R13) a je teda z hľadiska spotreby vhodnejšia. Taktiež je lepšia voľba z hľadiska spotreby pneumatika šírky 155 než 145.
Nesedí mi vzdialenosť Brno - Praha a zpět pri jazde s profilovým číslom pneumatiky 80 a 70.
Ak pri profile 80 je vzdialenosť 450km potom pri jazde s profilom 70 nám tachometer ukáže približne 474,5km. Samozrejme, že som nemyslel vylepšovať spotrebu nepravdivými údajmi z tachometra. Neviem či je také ťažké pochopiť, že čím je väčšia šírka a priemer pneumatiky (ale do určitej hranice), tým je menší súčiniteľ odporu valenia.
Ja taktiež nie som za širšie pneumatiky ako 145 na Trabant, ale nie kvôli zvýšeniu spotreby, pretože to nie je pravda. Svoje tvrdenie podkladám odkazom na bakalársku prácu, ktorá je voľne dostupná na internete (preštudujte si poriadne stranu 15): [URL]
pepas Profil uživatele + foto
5/2/2012 19:17:48
od: Trabas, To: t601 : To co píšeš o uvedeném rozměru a profilovém čísle je podle teorie v katalogu správně. V praxi to je však úplně jinak. Na fotografii jsou tři pneumatiky od různých výrobců 2x je tam rozměr 175/50R13 (měřeno metrem Pirelli 210mm, Dunlop 190mm), prostřední TOYO 175/60R13 (naměřeno metrem asi 168mm). Podle teorie a uvedeného rozměru by měly být všechny široké 175mm. Montovány byly na ráfku 6Jx13.
Nízkoprofilové pneumatiky se hustí na vyšší tlak (doporučeno výrobcem pneumatik a i výrobcem vozidla, je-li rozměr uveden v TP), než sériové pneumatiky doporučené výrobcem auta. Takže vyším huštěním pneu se sníží valivý odpor (ne přehuštěním).
Přílohy:  trabiolaf091.jpg (94,0 kB)
pepas Profil uživatele + foto
5/2/2012 18:57:00
od: Trabas, To:Habr. Co se týče radiálních pneumatik, tak po jejich vzniku první radiálky žádné lomítko neměly. Např. První radiálka z RŘ Otrokovice pro škodovky nesla označení 155 R 14. Rovněž i radiálka pro trabanty nesla pouze označení 145 R 13. U těchto radiálek není uvedeno lomítko a číslo za ním. Radiální pneumatiky měly profilové číslo 82. Vývojem radiálek bylo zavedeno profilové číslo atd. Označení 145/80 R 13, tedy profilové číslo 80. V příloze je část katalogu fi Semperit (1996/97) kde přímo pod uvedeným rozměrem je uveden odvalený obvod. Měrný ráfek je tučně vytištěn, ráfky jsou doporučeny pro udaný rozměr. Vždy v jednom řádku (světlý/modrošedý) jsou uvedeny pneumatiky, které lze alternativně zaměnit, povolil-li to výrobce automobilu a je-li rozměr zapsán v TP.
Takže 145 R 13 má odval. obvod 1725 mm a 145/80 R 13 má odval. obvod 1715 mm, což je rozdíl obvodu zanedbatelný. Při použití radiálek u Trabantu byla asi provedena změna převodu pro tachometr, již jen vzhledem k tomu, že diagonálka 5,20-13 má mnohem větší odval. obvod (bohužel nemám přesný údaj). Jinak nemám co dodat.
Přílohy:  ruzne140.jpg (512,7 kB)
habr Profil uživatele
5/2/2012 17:58:37
To samé si o použitém rozměru pneu na Trabanta myslí i výrobce, proto je v TP zapsáno 5,20-13 nebo 145SR-13 bez uvedení profilového čísla. Pokud profilové číslo není uvedeno, myslí se tím vždy a výhradně základní profil a tím je 80% šířky běhounu. Na Trabanta tedy nejsou výrobcem povoleny žádné jiné než základní profily a z toho také vycházel můj prvotní příspěvek a v něm rada, aby se nepoužily pneu pneu širší, protože zvětší valivý odpor (a mají vliv na spotřebu).
 
Tak jste mi krásně vysvětlil, že snížením profilu na 70% se sníží valivý odpor a s tím souhlasím. Otázka ovšem zněla, jak snížit spotřebu a Vaše teorie spotřebu zvedá. Jak sám správně uvádíte, snížení o 10% změní průměr pneu o 29 mm a to tedy znamená, že obvod kola se rovněž sníží o asi 10cm (10cm x Pí) což na 10 otáčkách už dělá 1 metr, to je ztráta 10% a když uvážím, že Brno - Praha a zpět je je vzdálenost asi 450 km, tak mi tachometr musí zákonitě ukázat 495 km, protože menším obvodem kola se kolo muselo otočit vícekrát na stejné vzdálenosti. Myslím, že tohle není dobrá rada jak uspořit PHM. Psal jsem a myslel jsem aby na voze byly jen pneu schválené a ne jiné které zvednou spotřebu, měl jsem slova o zvýšení valivého odporu rovnou nahradit slovy o zvýšení spotřeby a pak by bylo vše v pořádku.
 
Nedávno jsme jeli s Bastrem dvěma vozy stejnou vzdálenost a jeden z vozů na trase 360km ukázal 400km a my se nemohli dopočítat spotřeby. Až nás napadlo kouknout na tacho druhého vozu, tak jsme zjistili, že i když jeli společně celou cestu, tak jeden ujel o 40 km víc. Pak už byla spotřeba jasná.
t601
5/2/2012 14:15:47
Áno, pochopil ste to správne, ale nemyslel som zasa extrémy 195 R13 a s tým súvisiacu "takmer nulovú spotrebu", pretože je potrebné prekonávať nie len odpor valenia, ale aj odpor vzduchu, zotrvačnosti,...
 
Nesúhlasím s tým, že sa na Trabante nedá meniť priemer pneumatiky. Napríklad vezmime si pneumatiku s označením 145/70 R13, kde 145 je šírka pneumatiky v mm, 70 je profilové číslo - pomer výšky k šírke (znamená to, že 70% zo šírky pneumatiky je jej výška) a 13 je priemer ráfu v palcoch. Takže priemer pneumatiky je rovný súčtu priemeru ráfu a dvojnásobku výšky pneumatiky, čo pre dané rozmery (145/70 R13) je 533,2mm. Ale ak si vyberieme pneumatiku 145/80 R13, ktorá je taktiež vhodná na Trabanta, tak jej priemer je 562,2mm a je teda o 29mm väčší a tým súčiniteľ odporu valenia je o trochu menší. Taktiež z toho vyplýva, že čím je väčšie profilové číslo, tým aj priemer pneumatiky pri danej šírke a priemere ráfu je väčší. Osobne si myslím, nehľadiac na spotrebu, že širšie pneumatiky na Trabanta ako 145mm to už nie je to pravé.
habr Profil uživatele
4/2/2012 12:13:33
Připouštím, že se mohu mýlit, nejsem fyzik. Chápu-li správně Vaše vysvětlení tak je to tedy tak, že pneu 145/13 má větší valivý odpor protože je úzká než například 165/13 která díky větší šířce bude mít valivý odpor menší? Pokud je tomu tak, tak jsem měl koupit nejméně 195/13 a mohl jsem jezdit téměř zdarma.
 
Protože je stále řeč o Trabantu a na něm není možné zvětšovat průměr pneu, ale jen jejich šířku, tím je myšlena šířka běhounu která je ve styku s vozovkou, tak jsem si myslel, že mám v původním příspěvku pravdu. No nic, člověk se musí po celý život vzdělávat a ani tak není nikdy dost chytrý. Děkuji za upozornění.
t601
4/2/2012 11:26:37
Dovolím si nesúhlasiť s habrem: "správné pneu, čím širší tím pěknější ale s větším valivým odporem." Pretože čím má pneumatika väčší priemer a väčšiu šírku, tým je súčniteľ odporu valenia menší, čo možno pozorovať pri nových autách.
FIKY
2/2/2012 16:06:28
MOC DĚKUJU.
habr Profil uživatele
30/1/2012 10:12:38
Spotřeba 8 litrů je v mezích normy. Pokud je to navíc v tomto období a s velkým podílem jízd ve městě, tedy semafory, mnoho rozjíždění a nutnost jízdy v kolonách mimo kroutící moment, tak je to spotřeba dokonce dobrá. Jde snížit spotřebu na asi 6 litrů a stále se ještě dá mluvit o svižné jízdě, to ale není jen o tom, něco někde "poštelovat". Dá se toho dosáhnout jen souborem opatření. Především je potřeba perfektní stav vozu, žádné vůle v nápravách, minimální valivý odpor, tedy nikde nic nedrhne, vůz i z mírného kopce sám zrychluje na neutrál. Vyvarovat se aerodynamických chyb, tedy ne zahrádku a křídla či přímo rogala na zadní partii auta, správně hustit správné pneu, čím širší tím pěknější ale s větším valivým odporem. Nevozit v kufru zapometutý pytel cementu a jiný balast, jen to co je nezbytné. . Motor je samostatná kapitola, tam je potřeba aby nebyl moc vyběhaný, ale také ne moc těsný, musí být správně seřízené zapalování a karburátor, vzduchový filtr čistý, ten dokáže zvýšit spotřebu i o 20%. Volnoběžka převodovky musí být funkční. Nejvíc se dá ušetřit na sedadle řidiče. Jízda s dvoutaktem je silně odlišná od jízdy se čtyřtaktem, u maloobjemového dvouválce je to zvláště důležité. Motor s malým výkonem řidiči neodpustí žádnou chybu. Je potřeba jezdit co nejvíce v oblasti nejlepšího točivého momentu, to je ale pro většinu řidičů nepřijatelné, protože si myslí, že motor přetáčejí. Ta oblast je u každého motoru trochu jiná, ale obecně se hovoří o 3 až 3,5 tisících otáčkách, tedy za půlkou plynu. Motor Trabanta nelze přetočit ale velmi snadno podtočit a to je potom jednak náročné mechanicky a škodí to motoru a také peněžence na spotřebě. Snížit spotřebu může také dobrá dobíjecí soustava která neklade odpor a neplýtvání elektrickou energií. Pokud na volnoběh světla nesvítí a pak se zapnou, je pokles otáček slyšitelný, to je odpor který někdo musí zaplatit. Poslední rada je o jízdním konfortu. Kdysi, když stál benzín 8 -12 korun někdo vypočítal, že u Š120 brzdění před zatáčkou a následné zrychlení za zatáčkou stojí 1 korunu. Je to pravda a dnes to možná bude i víc. Není potřeba se courat tak pomalu, že smrad z výfuku předběhne vůz, ale zatáčku jde projet svižně s pouhým ubráním plynu před a plynulým přidáním po průjezdu. Měnit energii v brzdách na teplo a pak následně přiložit pod kotel aby se vůz rozjel nemá moc ekonomického smyslu.
FIKY
29/1/2012 16:05:51
Dobrý den. jak snižit spotřebu u trabíka.mám spotřebu kolem 8l. Děkuji
Adam
15/1/2012 11:33:42
S naftovou felicii se da rozjet bez plynu i na 5 ty stupen ;)
Petra Dvořáková
9/6/2009 17:15:11
!!!!!!!!!!!!!! prosím, je-li to možné, diskutujte dál, abych neměla výčitky svědomí - děkuji a zdravím všechny!!!!!!!!!!!!
Petra Dvořáková
27/5/2009 21:23:38
Aha, já když jsem byla malá, tak jsme bydleli v Brně a když si rodiče koupily ŠKODA 100 a mělo se zajíždět, tak otec říkal, pojedeme na Znojmo, tam je to samý kopec, pojedeme na volnoběh a zadarmo a pokud si dobře pamatuji, tak někdy vypnul i klíček - proto ty moje rozpory ohledně volnoběhu.
Takže pokud dobře chápu, tak patříte mezi "trabantové tunninkáře" a to jsou pak ty trabanty, co mě nejen předjedou, ale i ujedou - takže ať se Vám to povede dle Vašich představ a ať je co "nejchytřejší". Jenom taková perlička, máti je 79 let a měla asi deset let trabanta, kterého jsme používali i my - teď už asi 10 let nejezdí, ale když jsme se jí ptali, co by chtěla za dárek, tak říkala, že modrýho trabanta /takového měla/, ani nevíte, co dalo za práci trabanta /model/ sehnat, no podařilo se, ale ne modrýho, ale červenýho - no nicméně radost byla obrovská, i když měl trochu škráblý blatník................
krbec jiri Profil uživatele
27/5/2009 21:08:05
samozrejmne trabant ma puvodne karburator...a motor jan 600ccm navic dvoutakt ktery nema silu z malych otacek....trabant jako takovy bez pridani plynu nic nevyjede....muj pokud se podari bude natolik chytry ze si otacky sam ohlida..a tedy teoreticky by nejaky kopec mozna zdolal...kdo vi....vyzkousim az to cele dodelam....u klasickeho serioveho trabanta je to opravdu jinak jak bylo napsano dole...tak pro vysvetleni
Petra Dvořáková
27/5/2009 20:47:09
tak fajn, budu se těšit - nezapomenu na to a budu se sem chodit "koukat" ale z diskuze vyplynulo, že u trabantíka je to nějak jinak - to jako by Jste jel taky na jedničku bez plynu do kopce - ach ta moje technika, pořád se s tím " peru" - s pozdravem Petra D.
krbec jiri Profil uživatele
27/5/2009 20:15:08
Zajimava diskuze...je to opravdu tak ze kazdy motor se vstrikovanim si udrzuje otacky na nastvene hranici..pokud otacky z jakehokiliv duvodu klesnou...treba zatizenim motoru....zvysenemu odberu z alternatoru..apod... tak se otacky zvednou..pak se jedna o konkretni typ systemu jak moc je jednotce dovoleno zvedat volnobezne otacky...samozrejmne vam Petro verim ze jste kopec vyjela...a vasemu sousedovi take az v lete namontuju svuj zazrak...tak sem treba take napisu zda sem s trabantem 600i vyjel nekam na volnobeh....
Petra Dvořáková
27/5/2009 10:44:36
děkuji, fakt mě to bylo moc líto.
Ivosh Profil uživatele + foto
27/5/2009 10:37:33
Musím dát paní Dvořákové za pravdu. Samotného mne překvapilo, jak jsou naši trabantisté útoční a jak rádi dají najevo, že chtějí mít nad druhým člověkem navrch. Smyslem tohoto diskuzního kroužku by mělo být pomáhat. druhým, radit se.
 
Buďte, prosím, méně sebestřední, kolegové! Nerad bych omezoval přístup do nebo existenci tohoto fóra.
Petra Dvořáková
27/5/2009 10:23:02
Dík za všechny info, mrzí mě, že jsem se "dostala" na tyto stránky - chtěla jsem vědět, co to ten volnoběh vlastně opravdu je a když jsem dala do vyhledávače volnoběh - tak tyto stránky mě tam naběhli jako první - ale bohužel mě nenapadlo, že tady nemáte smysl pro nadsázku, vždyť jsem psala "spor" se sousedem - a tím, že je v uvozovkách - tak je zřejmé, že jde o sousedské špičkování a že se dočkám tady i urážek, to mě fakt nenapadlo ! Ale abych dokončila, co jsem začala.............takže 8 z 10 známých si myslelo, že to není možné, že opravdu nevyjedu.
- pod kopcem jsem zastavila, v autě jsme byli dva, dala jsem jedničku a pustila spojku, auto se rozjelo a velmi,velmi pomalým tempem bez škubání, celý kopec v pohodě vyjelo - nebojte, nejsme žádnej hajzl, hned jsem to sousedovi zavolala - jsem moc ráda za tuto zkušenost a tento happy end - protože kdyby se mi v budoucnu něco takového stalo, nikdy by mě nenapadlo vůbec tuto variantu vyzkoušet! Opravdu jsem nevěřila, že je toto možné!
A teď k Vašim odkazům:
habr.: mrzí mě, že Jste si myslel, že se nebudu snažit kopec vyjet /schválně/ - abych nepopřela sama sebe - ale jinak moc děkuji za vysvětlrní volnoběhu - myslím, že jsem tomu již snad! konečně! porozuměla....doufám.
imfo nr: fakt n e j s t e psycholog.Hodiny techniky mě f a k t v autoškole nebraly - a myslím, že nejenom mě a vzhledem k tomu, že jsem autoškolu dělala před třiceti lety, tak si z toho fakt nic nepamatuju.
Ročně najezdím tak 5O tisíc km, ještě jsem neměla nikdy žádnou nehodu.
S autem jsem se nechlubila, jen jsem sdělovala "habrovi" údaje o výkonu a o koních, aby měl představu o tom, čím se to pokusím vyjet - záměrně jsem nepsala typ auta, aby si někdo jako Vy nemyslel, že se chlubím /nekoupila bych si ho, neměla bych na něj,vyhrála jsem ho/, zmiňovala jsem jen Octávii - a ta byla z roku 98. Za celý život jsem jezdila spousry aut, měli jsme i trabanta - taky fiat uno na který nedám nikdy dopustit a mým snem bylo punto /ale jedničkový mě "bralo víc", ale věci se měly jinak......Takže se mějte taky krásně, a přeji Vám víc nadhledu a nadsázky a radši nikoho neodsuzujte, neurážejte když nevíte, neznáte!!!!!!
S upřimným pozdravem Petra Dvořáková
IMFO NR
27/5/2009 07:34:37
Milá pani, tak dobre som sa už dávno nepobavil na trabistránkach, ako na vašom príspevku ohladne jazdy na volnobeh. Odborníci, ktorí vám tu vysvetlili celkovú problematiku sú zrejme veľmi galantní - u nás sa tomu ale vraví: "pletiete si pojmy z dojmami"! Zrejme ste úplná začiatočníčka a v autoškole na hodinách techniky vás táto tématika neoslovila... A okrem toho ťažko v živote nesiete akúkoľvek prehru - to je jasné z vašich reakcií ( na to nemusím byť psycholog).
Takže v skratke: jazdou "na voľnobeh" so zaradeným 1. stupňom vyjdete na modernom aute kludne každé primerané stúpanie. Teda zrejme nie vy, ale skúsenejší motorista.
O tom nerozhoduje počet kilowatov pod kapotou(s ktorými sa tak rada chválite), ale skúsenosť a hlavne chuť túto prekážku zdolať.
P.S. Fiat Punto je naozaj technický zázrak - majú ho skoro všetci moji kolegovia a na toto auto nedajú dopustiť - sám tiež často na nich jazdím a v ich triede nemajú konkurenciu.
Majte sa pekne a vždy verte dobrým susedom!
habr Profil uživatele
27/5/2009 01:33:58
oprava textu ze kterého mi vypadlo slovo :.... a tedy ani Vaše snaha o vyjetí nebyla nijak důkladná.
habr Profil uživatele
27/5/2009 01:30:50
K Vaší první otázce - myslím že jste kopec nevyjela, protože je to proti Vašemu přesvědčení a tedy ani Vaše o vyjetí nebyla nijak důkladná. Vyjetím kopce na volnoběh by jste přece popírala sebe samu.
Ke druhé části - když to berete takto doslova, půjde už o slovíčkaření ale nešť. Situci kterou popisujete tak jak ji popisujete nejde nazvat volnoběhem ale jízdou na volnoběh - rozumějte tomu tak, že vozidlo pojede se zařazeným rychlostním stupněm na nepřidaný plyn s motorem ve volnoběžných otáčkách někde kolem 800/min. Naopak jízda která by se dala nazvat jízdou s volnoběhem by byla jízda, kdy je v činnosti volnoběžka (zařízení v převodovce) kterou je vybaven Trabant na 4 stupni a vypínatelnou volnoběžkou na všech stupních Wartburg. Jízdní kolo též může jet s volnoběhem a je to stav, kdy cyklista za jízdy nešlape. Je to stav, kdy je u vozidla vybaveného volnoběžným zařízením nebo jízdního kola větší rychlost na kolech, než jakou vyvíjí motor nebo nohy cyklisty.
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: volnoběh motoru

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist