1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Mlhová světla (10)
Lubor
28/10/2010 23:26:24
V mém provedení vedou kabely přímo ze světel pod krabičku s pojistkama vlevo pod volantem. Žádné relátko tam není. Čekal jsem, že tam někde bude samostatná pojistka pro mlhovky, ale myslím, že by byly obě na jedné pojistce. Nesvítí jen levá. Projdu to ještě s multimetrem a snad něco vypátrám. Myslím že to je originální zapojení. Já jsem nic nepředělával a ani to nevypadá že by se v tom někdo přede mnou hrabal. Hledám nějaké schema originálního zapojení, ale nikde nic. Díky!
Ivosh Profil uživatele + foto
28/10/2010 23:15:00
Na to by byl dobrý multimetr. Máš dvě tyčinky, přikládáš na kontakty a odečítáš napětí. Např. vytáhneš žárovku, zapneš spínač mlhovek, přiložíš na kontaky v objímce žárovky a hned vidíš, že tam nejde proud. Ponecháš jedbu tyčinku na plus kontaktu a druhou dáš kamkoliv na kostru. Pokud uvidíš něco kolem 12V, hned víš, že je špatně ukostření mlhovky. Takto se dá jít po celém obvodu.
 
Mlhovky v 88 by měly být zapojené přes relátko na levém podběhu, pokud si dobře vzpomínám. Ale pokud by nešlapalo, nefungovaly by obě dvě.
Lubor
28/10/2010 21:20:09
Dobrý večer, pánové trabanťáci! Prosím o radu: nesvítí mi levá přední mlhovka. Trabant z roku 88 de Luxe. Začal jsem výměnou žárovky a očištěním kontaktů, poté kontrolou kabelů, ovšem v klubku pod přístrojovkou už jsem se ztratil. Prohodil jsem ještě vzájemně mlhovky a stále levá nesvítí. Prošel jsem všechny pojistky 1 až 8 (vše ostatní funguje jak má), ale netuším kde jsou jištěné mlhovky, o tom Šlehofer v roce 84 ještě asi nic netušil. Jel jsme na technickou a doma svítila a tam při kontrole už ne-to naštve. Žádný zásah jsem mezi tím nedělal. Kde může být zrada? Díky moc!
speedluk
8/11/2009 22:49:28
Klasickej odpojovač začne mít po čase velký odpor, to se mi taky nelíbilo.Mám jednopólový šroubovací.Vlastě každný povolením/dotáhnutím se kontakty čistí, popř.je úplně jednoduché ho vyčistit pokud by byla potřeba.
Eda Profil uživatele
8/11/2009 19:15:36
H4 6V s patici na asymetrickopu perabolu se dají sehnat v Polsku, mají i 12V.
Odpojovač je sice dobrá věc, ale po nějaké době začne mít velký odpor - oxydace kontaktů v odpojovači a u 6V se tam tratí proud.
speedluk
7/11/2009 22:51:12
Ahoj, dají se sehnat i H4 (55/60W) žárovky 6V v původní patici (do starých parabol).Já to tak mám, sice bez přídavných světel, ale zvládá to úplně v pohodě dobíjet i při autorádiu (původním).Mám ale namontovaný jednopolový odpojovač baterie a používám ho.(občas jsem měl vybito kvůli ztrátovým proudům)
Ondra
6/11/2009 09:50:39
Díky za info.
Zatím pořídím nové paraboly předních světel pro halogenové žárovky 6V, (byť je trabi r.v. 1979 a pokud se nemýlím tak v té době, se na 601 ještě hal.nemontovaly) a přídavné dálky budu řešit, až pokud bych se někdy v budoucnu odhodlal překopat el. na 12V.
habr Profil uživatele
5/11/2009 23:52:28
Zdravím, jakékoliv další osvětlení při dobíjení dynamem bude vždy problematické. Zákon nám nařizuje povinnost svítit i ve dne, jenže výrobce s takovou zátěží nepočítal a tím není dobíjebí dostatečně zajištěno. Předpoklad byl, že 80% jízdy se odehrává přes den a dynamo s výkonem 220W bude dostatečné. Nyní, kdy se svítí přes den, vůz převážně stojí na semaforech a v kolonách na volnoběh a nedobíjí, musí mnoho majitelů i jinak bezvadný akumulátor dobíjet. Především ti, kteří v městském provozu často startují. Říkávalo se, že jedno nastartování vezme tolik proudu, že je potřeba ujetí asi 20km (bez světel), aby se starem odebraný proud do baterie vrátil. Ale ke konkrétní radě.
 
Rozsvícená potkávací světla berou celkově nejméně 116W, pokud před odbočením brzdíš s blinkrem, tak je potřeba připočítat dalších 84W a to pomineme odběr bimetalického přerušovače a ztrát ve vodičích. Zbývajících 20W do výkonu dynama jistě vezme zapalování, ne-li víc, a to zatím neprší! Takže bez stěračů. Z uvedeného logicky vyplívá, že přídavná světla pojedou vždy z baterky, tedy na dluh! Použití voskovic nebo karbidek již možné není, takže jedině světla se žárovkou H3 (55W kus) a to celé se spínacím relé 6V. Přídavné dálky se slabší žárovkou nemají účinnost a tedy ani smysl. Takto trápený akumulátor se pravděpodobně dříve naštve a ukončí spolupráci, takže já bych spíše doporučil montáž denních světel (jsou i typy schválené se žárovkami 21W/ks nebo LED)) které autu prospějí více, než přídavné dálky.
Pravidla silničního provozu uvádějí, že řidič smí jen takovou rychlostí, aby vozidlo bezpečně zvládl, přitom musí brát ohled mimo jiné na vzdálenost na kterou má rozhled, takže se smiř s tím, že bez přídavných dálek bys neměl nijak výrazně překračovat rychlost 100-110km/hod.
Ondra
5/11/2009 08:45:41
Zdravím všechny,
obracím se s dotazem-prosbou, jak nejefektivněji zapojit na Trabanta 601, el.6V, jeden pár přídavných dálkových světel, tak aby odběr el. byl "ohleduplný" k akumulátoru, a aby dynamo stíhalo dobíjet. Také mne zajímá jak silné žárovky použít s ohledem na výše uvedené, ale také aby bylo možno dosáhnout slušné svítivosti. Poznámka: jiné přídavné elektro doplňky, jako rádio, mlhovky, atd., na autě nejsou instalovány,a ani s nimi do budozcna nepočítám. (s přestavbou na 12V zatím neuvažuji, vzhledem k rok starému akumulátoru 6V, 66 Ah).
Díky za každou radu, či podnět. Ondra
Tomáš Šústek Profil uživatele
4/10/2008 08:21:58
Dobrý den, bohužel můj trabant se často stává terčem chuligánů kdykoliv ho nechám stát mimo garáž. Naposledy to odnesla přední mlhovka, která jak jsem zjistil, byla polské výroby. Chci se zeptat, zda se na vozech trabant tyto mlhovky opravdu používaly, resp. zda byly montovány přímo v továrně. Jedná se o vůz z roku 1989. Pokud by jste někdo měli pár těchto mlhovek navíc, příp i levé zpětné zrcátko, rád bych je koupil. děkuji
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Mlhová světla

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist