1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Zadní rameno (31)
habr Profil uživatele
3/2/2013 14:53:51
Pokud není v ničem jiném problém, tak nepotřebujete nic jiného měnit současně s rameny, vše je případně dostupné bez demontáže ramen. Záleží ovšem, jestli budete měnit ramena holá (bez ložisek a náboje kola, bez brzdového ústrojí) nebo úplná, tedy kompletní. Pak také záleží na tom, jestli jde o ramena z jiného vozu, nebo oficiálně repasovaná nebo dokonce zcela nová originální. Ve všech případech doporučuji zkontrolovat brzdy, případně opravit. Poruchu na brzdách může způsobit kupodivu i delší skladování. Pokud jsou ramena z jiného vozu jetá a bez repase, tak doporučuji určitě k brzdám přidat i bedlivou kontrolu ložisek a náboje včetně utěsnění a také kontrolu na korozi, především dutiny a obou ok.
K vlastní montáži - u jiných než nových ramen dokonale vyčistit oka (malé kladívko a sekáč, čistit na kov!) a vždy do nich použít NOVÉ gumové uložení ramene, pokud použijete jeté, vymačkané, změníte tím geometrii nápravy a auto může mít snahu zatáčet. Stejně důležité je i dokonalé očištění od všech úsad ( opět malé kladívko a sekáč, čistit na kov!) uložení ramen na karoserii (tzv. dudlíky) a též protikusy (tzv. zvonky). Ramena je vhodné před montáži ošetřit v dutinách a v okolí ložiskové komory a uchycení tlumiče přípravkem proti korozi (Rezistin), po montáži se vyplatí na vyčnívající konce šroubů v prostoru pod zadními sedadly rovněž stříknout konzervační prostředek, půjdou příště lépe povolit. Doporučuje se po ujetí cca 1000 km překontrolovat dotažení všech 4 šroubů M12, není to při kvalitní montáži bezpodmínečně nutné, jen vhodné.
LS
3/2/2013 13:04:18
Dobrý den. Měl bych prozbu o radu.
Chci vyměnit obě zadní ramena na trabiho. Chtěl bych se zeptat.
Když už budu měnit ramena co bych měl ještě nechat vyměnit.
 
Děkují za odpověd..
Skupa Profil uživatele
10/8/2011 00:11:05
Tak asi nejvíc co si vybavuji mi to připomíná [URL] s tím že pružina jde až dolů přes ten úchyt tlumiče a prove tam jsou ty tři zobáčky jako které brání posunu pružiny do strany.Jak přijedu domů, určitě detailně nafotím pro upřesnění to nejspíše bastlení stavitele mého karavanu.
habr Profil uživatele
9/8/2011 22:05:16
a poslední (nějak se mi nedaří vložit všechny fota najednou)
Přílohy:  napravasvinutoupruzinou.jpg (579,7 kB)
habr Profil uživatele
9/8/2011 22:04:08
další
Přílohy:  napravaslistovymperem1.jpg (486,0 kB)
habr Profil uživatele
9/8/2011 22:03:03
další foto
Přílohy:  napravaslistovymperem.jpg (102,7 kB)
habr Profil uživatele
9/8/2011 22:01:30
To jste asi mluvil s P.Křovákem, děkuji za uznání, nezpychnu a budu na sobě dál pracovat. Připojuji slíbené fotky. Ta náprava s vinutou pružinou je sice dost dezolátní, ale jako srovnávací to jistě stačí. Držák tlumiče pro list a samostatný tlumič je menší než držák tlumiče s vinutou pružinou, rozdíl je ale pouze ve velikosti, tvar je v podstatě stejný.
Přílohy:  napravasvinutoupruzinou1.jpg (562,4 kB)
Skupa Profil uživatele
9/8/2011 14:59:03
Takže aktuální novinka...Zrovna jsem Telefonoval s pánem(ted zaboh nedam to jméno) z Plzeňského Trabant Clubu.Kde jsem mu popsal můj problém.Mimo jiné mi očekával, protože mu volal ten technik s STK co mi vyhodil a doporučil Club.Mněl jsem dotaz hlavně na délku pružiny.Musel poměřit a zjistil že pružina je 10,5 cm vnějšího průměru a má cca o 3cm více než ta moje, což by pro mne bylo dost rozhodující k výšce a zatíření.Došel jsem ale k dalšímu závěru a to takovému, že musel být spodek předělávám již při několik let staré stavbě kvuli datu kdy se pružiny začali používat.Dále mluvil o misce, nebo držáku na tlumiče, takže ted si nevybavuji jak to tam mam, ale nejspíš tedy muselo být později dodáno i to když do toho ta pružina přesně pasuje.Dále o té tloušce materiálu pružiny což jste psal také.I v tomhle případě by mi pomohlo, kdybych já měl tu slabší a pořídil bych tu silnější.Ten karavan je opravdu dost nazemi a hodně moc naměko.Takže krom telefoního rozhovoru, což udělá také své, jsem zjistil to důležité a to průměr pružiny.Po informaci s kým si píšu, Vás oslovil jako člověka na slovo vzatého, tudíž od začátku jsme asi nepochopili jeden druhého.Njn, píšu někdy dost zmateně :-)
Skupa Profil uživatele
9/8/2011 14:32:43
Ano upevnění na šroub tlumiče je tam samozřejmě také.Pak jedině že by ty pacičky na rameno byli dovařené.To mi ale zas vyvrací kvalita sváru.Protože ostatní sváry na podvozku k uchycení držáků ramene jsou od pohledu asi takové, jak kdybych to vařil já :-) ale u těch paciček tam ten svár neni ani vidět, snad jako by tam ani nebyl a byl to celek.Kdo vího co tehdejší stavitelé prováděli, je pravda že se dělalo lecos.Fotky o kterých píšete by byli pro moji představu fajn.
habr Profil uživatele
9/8/2011 14:16:34
Hmm, tak to jsme asi doma, je to jak píšete, je to nejspíš nahoře i dole nějaká slátanina. Pružení u Trabanta je bez nějakých tří paciček, je tam robustní držák na příčný šroub. Pokusím se najít foto obou provedení pérování zadní nápravy a dát je sem, aby jste byl v obraze. Vaše foto by ale bylo nejlepší. Nápravy Trabant se hojně používaly na přívěsy obecně, nejen na karavany, ale i na nákladní vleky např. Kovopodnik m. Brna, ale i v zemědělství.
Skupa Profil uživatele
9/8/2011 13:39:57
Tak s tím samozřejmě souhlasím, foto poví vše, bohužel jsem na par dní musel odjet, takže foto se opozdí.Co se ramene týče, ta že se jedná o trabanta mi zdělil bez váhání technik na STK a i s fotografii v shopu to souhlasí.Co se horního uchycení týče je možné že je to slátanina, ale na ramenu za tím plechem od bubnu jsou tri pacičky do kterých pružina přesně zapadne.
Pokud ovšem je to opravdu nějaká slátanina, tak mi napadá jen jediná věc o které naprosto netuším jestli je reálná.Dají se vinuté pružiny nějakým způsobem o něco natáhnout s tím, že to nějakou dobu vydrží???Vzhledem k tomu že píšete o kruhovejch, vinutej atd. pružinách tak upřesním že jde o stejné jako jsou třeba na starejch 120tkách jen jiného rozměru.
habr Profil uživatele
9/8/2011 07:10:40
Jestliže uvádíte u pružin že se jedná o vnější průměr, tak máte možná na mysli nějaké vinuté kruhové pružiny, ty sice Trabant z posledních let výroby má, ale ty nezapadají do drážek v ramenech, ty se ramene v podstatě ani nedotknou. Je velmi pravděpodobné, že řešení které na vašem karavanu máte, není shodné s provedením Trabant. Konstruktér podvozku karavanu mohl použít pouze zadní nápravy z Trabanta, ale pružení včetně tlumičů mohl použít zcela jiné, aspoň se mi to tak z vašeho popisu jeví. Proto se mi zdá váš dotaz trochu zmatený a proto se asi nemůžeme shodnout. Odvěká zkušenost říká, že jedna fotografie poví víc než tisíc slov, co kdyby jste sem takovou fotografii dal? Jinak je těžko radit.
Skupa Profil uživatele
9/8/2011 02:06:22
Tak nevim co si o tomto mám myslet.Zaprvé nechápu co je na dotazu zmateného a zadalší píšete jak trabant pružiny nemá a v zápětí druhý způsob a to pružiny.Mam tam pružiny o vnějším rozměru asi 10,5cm a do těch ramen přesně zapadají podle těch zarážek.Takže jsem trošku mimo obraz...
habr Profil uživatele
9/8/2011 01:07:08
Váš dotaz je trochu zmatený. Ty silentbloky se jmenují správně "pružné uložení zadního ramene" a je jich na Trabantu 8 kusů stejných a byly vždy výhradně černé barvy. Spodní pryže bývají skutečně silně vymačkané a mohou mít po vymačkání odlišný tvar, pokud máte originální nápravy Trabant s originálním uchycením, což karavanyvětšinou mají, pak potřebujete 8 stejných pryžových dílů.
 
Tlumiče pérování Trabant nemají žádnou pružinu, je však dvojí odpružení nápravy. Pokud je použito listové pero, tak je uloženo napříč, jeho konce působí na konce náprav a jeho střed je ukotven k nosníku ve středu vozidla. Tato listová pera jsou ve svazku různě dlouhých listů a pouze poslední list je rozdílný pro vozy kombi nebo limuzína sílou listu na tloušťku. Listové pero je samostatné a s tlumiči nemá nic společného, šířka listu je cca 5cm, rozhodně ne 10cm jako uvádíte.
Druhý způsob odpružení je pomocí vinuté pružiny o vnějším průměru odhadem asi 15cm v jehož středu je veden speciální souosý tlumič pérování. Toto řešení se u Trabanta objevilo zhruba od roku 1986 a moc bych se divil, kdyby bylo použito na karavanu, vyloučit to však nemohu. Rozdíl vinuté pružiny pro kombi a limuzínu je 1mm v síle drátu ze kterého je pružina zhotovena. Ani tohle odpružení nemá ve vlastním tělese tlumiče pérování žádnou další pružinu, zvlášte ne o síle 10cm.
Skupa
8/8/2011 22:02:09
Zdravím přátelé značky pro mne známou jen od pohledu.Měl bych na vás dotaz který věřím že mi zodpovíte.Mám doma starý karavan kde je použita zadní náprava Trabantu.Bohužel STK mi byla letos dopřána jen na měsíc.Chtěj pomne výměnu siletbloků.Fajn "není problém" řekl jsem si.Dnes jsem vše rozebral a chtěl jsem objednat tyto silentbloky [URL] .Ovšem po rozebrání a vyjmutí těch starých jsem zjistil, že tenh horní vypadá jako ten v tom shopu, ale spodní je jinej a ještě k tomu červenej.Nejsem si tedy jist, jestli se nahoru i dolu dávaj stejný, nebo dolů patří jiný.Ještě je možná možné, že ty spodní jsou natolik vymačkané, že vypadaj naprosto jinak a na barvě nezáleží.
A pak bych měl ještě jeden dotaz a to kolik by měli mít délku pera tlumičů.Myslím že je mám už hodně vymačkané.Nevím ale jestli to mám na karavanu s kombíka, nebo krátkého.Každopádně šířka pera je cca 10,5cm.
Budu vděčný za rady
Děkuji Skupa (Jirka)
habr Profil uživatele
23/7/2010 00:38:13
Ne, nelze. Otvor pro brzdový váleček je mimo středovou osu a bohužel na každé straně jinak, ani není kruhový. Rovněž lanovod brzdy by nevedl vpřed ale pod zadní nárazník a to by bylo velmi nepraktické. Štíty nelze zaměnit ani za předpokladů, že by se nově převrtalo nýtování, stále zůstává stejný problém u válečku i lanovodu.
Pita
22/7/2010 06:40:47
Zdravím Vás Vážení kolegové mám prosím dotaz,
lze použít z levého zadního ramena štít brzdy na rameno pravé ?
Lukáš Šmehlík Profil uživatele
1/3/2009 13:34:40
Ahojda lidi.... jelikož se mi povedlo urvat dudlík na zadní nápravě, tak by mě zajímalo, jestli nevíte o někom z okolí Chrudimi, kdo by to dokázal zpravit.... dík moc za odpověď
habr Profil uživatele
5/10/2008 02:16:50
To je snadné, tam, co je to napevno odšroubuj šroub, protože rameno napevno v žádném případě není.
Začni tím, že si seženeš jiné rameno, pokud ho seženeš za dobrý peníz a v dobrém stavu, máš v podstatě vyhráno. Pak stačí rozpojit a vysunout lanko ruční brzdy, rozpojit kapalinové brzdy mezi hadicí a trubičkou, uvolnit šroub co drží na rameni tlumič pérování, sundat matici a pérovku, ale šroub nechat uvolněný v držáku a tlumiči. Demontovat oba šrouby co drží rameno k podlaze a odebrat i s miskami. Vhodnou pákou vysmeknout listové pero z uložení na rameni a rameno zůstane viset na tlumiči, odebráním šroubu je rameno venku. Zpět obráceným postupem, jen je nutno očistit důkladně dudlíky na podlaze a miskách, aby se rameno lépe a dokonale nasadilo, proto by bylo vhodné dát nové pryžové uložení (čočky). Já osobně nasadím rameno, chytím na asi 1cm závitu šroubu a nahodím listové pero, pak teprve vše dotáhnu, někdo i uvolní pero aby se lépe nasazovalo. Je to trochu náročnější, ale jde to. Po ujetí několika stovek km je dobré zkontrolovat dotažení ramene na dudlících. U vozů s vinutými pružinami je to ještě snadnější.
Můj osobní názor a odhad je, že se ti asi neurvalo rameno, ale celý dudlík z podlahy. To je sice také řešitelné, ale nikoliv pro laika a doma před garáží. To již vyžaduje odbornější karosářský zásah.
Lukáš Šmehlík Profil uživatele
4/10/2008 22:30:00
Ahoj lidi.... mám dotaz... jak se vyměňuje zadní rameno u trabiho? nějakým záhadným způsobem se mi urvalo v místě, kde je napevno ke karoserii...... co s tím? prosím o pomoc....
Pita
15/9/2008 10:25:29
Díky, teď tomu konečně rozumím...
habr Profil uživatele
15/9/2008 08:18:05
Je to tak jak píší ostatní - rameno jako základní kus je univerzální pro obě provedení pérování a je tedy plně zaměnitelné. Nemá smysl řešit, jaký typ zadní hřídele na ramenu je, i to je plně zaměnitelné a pokud nově získané rameno má místo kužele pouze válcovou hřídel, tak se nic neděje pokud bude ponechána. Jde jen o estetickou záležitost a zbytečně bych to neměnil. Po výměně mohou nastat pouze potíže s ložisky pokud jsou použita stará a s utěsněním zadního pryžového víčka. Bohužel nikdo se mimo výměny držáku tlumiče a demontáže dorazu listového pera nezmínil o nutnosti nové nebo přetvarované (pokud to trubka ještě vydrží) bezdové trubce. Ale ani to není žádný problém. Výměna poškozeného ramene jiným ramenem je skoro vždy krátkodobým řešením. Používají se ramena jetá a také různě kvalitně repasovaná, ale i nová nejetá jsou dnes již 18 let stará - plnoletá a záleží kde a jak byla skladovaná. Pokud rameno před montáží štěrchá a při otáčení se v jeho dutině cosi přesypává, pak je něco špatně.
Mr_Kuj Profil uživatele + foto
15/9/2008 00:41:58
Vsetko je rovnake, takze ked zozenies rameno z list. pera, staci vyhodit opierku pera, drziak tlmice prehodit za drziak tlmica so strunou a pripadne prehodit aj novsie prevedenie stredovej osky (bez kuzela) a pouzit prislusny naboj kolesa.
Pita
12/9/2008 10:04:46
No můj Trabi je z roku 1988 a přední náprava je už na tisícihranu, tudíž se dá předpokládat, že zadek je bez kužele...
Pavel JHB Profil uživatele
12/9/2008 08:40:20
Ja si nejsem jistej, ale kdysi jsem chtel rameno menit a pokud se jedna o
pruzinaka, co uz ma osu bez kuzele, tak tam je myslim neco jineho. Pokud je
to starsi provedeni, tak je jen jiny drzak + vyhodit operku pera.
na začátek předchozí  1 | 2  další další

Odepsat na: Zadní rameno

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist