1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Hučení v trabiku a to i bez motoru (16)
Suli
10/9/2008 22:58:34
Je ho tam dost.. to vím .. A nepomohla by třeba jen výměna oleje?
Přecejen demontáž převodovky není žádná sranda..
Ještě tu je jedna otázka.. Co se může stát, když s tím budu takhle jezdit? Zkazím toho hodně?
Pavel JHB Profil uživatele
10/9/2008 20:29:41
Odpovedel sis sam, pokud je dost oleje, bud diferak, nebo loziska v
prevodovce.
Suli
10/9/2008 17:58:33
Tak jsem pokrocil v diagnoze..
Levyhomokynetak nebyl prilis namazan, tak jsem doplnil vazelínu a rozhodl jsem se, že reviduji i kameny na leve strane..
voala...
Homkynetak to nebyl kdyz jsem vyndal polosu.. tak se otacel v tichosti, stacilo vratit polosu s kamenama dovnitr a zacalo to znovu lehce "zvucet". Pri jídě jsem si všiml, že když motor není silně v tahu tak je zvuk silnější a tak mě napadá, jestli něco podobného nemůže dělat diferencial nebo nejaka cast převodovky.
Taky bych se chtěl zeptat, jestli to nemůže být starším olejem v převodovce.. a ev. co s tim muzu celkově dělat. Mechanicky zdatný jsem, ale nemám příliš zkušeností.
 
Díky
wojta
2/9/2008 10:08:10
asi jsem to špatně vysvětlil. nejde o bouchání ve smyslu právě uvolněných čepů či tak nějak. jde o hučení či bouchání, které se točí! to znamená, že čím jedu rychleji tím je to více slyšitelné a je znát, že se to otáčí rychleji. do padesátky skoro nic. u osmdesátky to graduje. a kolem stovky to už téměř odezní. (zdá se). proto m,ám podezření na pravou poloosu ( je to cítit a slyšet napravo).
Eda Profil uživatele
29/8/2008 20:55:36
To wojta - myslím z Nymburka, zajeď si na STK a za 100 Kč si nechej na vlastní žádost protřepat přední nápravu. I kdyby tam byly nebezpečné závady STK neodebere, ani neomezi platnou STK, jen upozorní na závadu a vypiše protokol.
Vypadá to na volné spodní čepy, nebo silentbloky v ramenech.
wojta
29/8/2008 10:28:06
mám taky problém z hučením, či u mě spíše s boucháním. za jízdy a to i bez motoru, třeba na laně. je slyšet jakoby bouchání, které zesiluje se zvyšující se rychlostí. není cejtit ve volantu, ale v podlaze. na samotnou jízdu nemá vliv. je slyšet i cítit zprava. vpravo je vyměněno asi týden ložisko, které jsem myslel že je příčinou, nebylo. kloub bude taky v pořádku protože jak jsem říkal ve volantu není ani náznak, žádný trhání či něco jiného. mám podezření na vůli na poloose v diferenciálu. navíc kolem této manžety je postříkaný motor. mám tripo a model 89. díky za rady.
Eda Profil uživatele
26/8/2008 18:36:48
To Martin_NR ja používám do HKK vazelínu Jugoslavskou FOR,od -30 do 120 st.C, ta už se ale nevyrábi od konfliktu, kdy vybombardovali fabriku. LV 2-3 se rozstříka kolem kloubu a ztuhne a kloub pak je suchý a rezavý uvnitř.
Martin_NR
26/8/2008 16:30:52
To Eda:toto je uz asi dvadsiaty nazor na vazeliny, aky som pocul. Clovek keby sa mal nimi riadit,asi by tam nedal ziadnu:-)
A00 je agresivna k manzetam,hoci vlastnostami by bola asi najvyhodnejsia. Grafitova vraj opotrebovava pohyblive casti (tu sa mi tlaci otazka,naco ju vlastne vyrabaju...), cervena je prilis kysla, takze udajne tiez nie najvhodnejsia, zltu myslite AK2? Preco nie LV2,3? Je sice husta, ale odporuca ju aj vyrobca a pri pravidelnom mazani som s nou problem nezaznamenal.
Co sa tyka tej "zltej,zelenej, cervenej" vazeliny,trebalo by napisat o aku vlastne ide. Viem si zivo predstavit, ako idem do predajne a pytam si zltu vazelinu... Nasledovala by otazka "naco to potrebujete?"
Tak ako?
Osobne si myslim, nie je az tak velmi dolezite,aka vazelina sa tam da, hlavne ze sa maze ako ma... Videl som trabanty, ktore cely zivot dostavali grafitku, A00, LV2,3 a jazdili bez problemov.
Eda Profil uživatele
25/8/2008 19:00:15
Rázy ve volantu ?? Při rozjezdu do kopce a při pomalé jízdě v tahu je cítit, že se volant natáči vlevo a vpravo asi o 2-3 cm. Toto je zapřičiněno nenamazanými homokynetickými klouby u kol. Nutno promazat.
Řízení doporučuji mázat 2x ročně, bez ohledu na počet ujetých km. Vazelína vysychá. Na mazaní řízení jen vazelína A 00, a musí vyjít vrchem čepu, jak projde spodem, není namazáno!!
Eda Profil uživatele
25/8/2008 18:52:54
Vnitřní manžety jdou otevřít tak, že odehneš límec manžety a potáhneš ji k sobě, možná vyteče vazelína. Nic nezkazíš, když tam dáš půl deci vazelíny z každé strany.
U kol je kontrola složitější, ale taky možná. Očisti manřetu a misku kloubu od nečistit a písku. Nožem odstraň z hřídele nánosy, aby šla manžeta posunout dovnitř. Ještě jednou odstraň nečistoty kolem manžety a sundej zajišťovací pásek, ten vyrovnej a vyčisti i závlačku pásku. Pak opatrně sundej manžetu a vyteče ti vazelína, případně zbytky vazelíny vyndej ven. Opatrně prsty prosáhej kloub, zda nejde vytlačit čep kloubu. Pokud drží, je vše vpořídku. Dodržuj čistotu, abys neměl písek v kloubu. Pak vem vyzelínu a pokus se prvni namazat kloub - natlač do něj prsty vazelínu, aby se dostala do třecích ploch. Pak naplň misku kloubu vazelínou tak, aby byla vazelína v celé misce zarovno. Pak mázni hřídel pod manžetou a natáhni manžetu zpět. Bylo by dobré ji dát do polohy jak byla a jak je zvyklá. Zajistíš páskem a dotlačíš na hřídeli těsnicí kroužek až do manžety. To je celé. Použij vazelínu červenou, žlutou, nebo zelenou, nepouživej však vazelínu A 00, grafitovou a bílou českou LV2-3. Jestli máš prasklou manžetu, je zbytečné se do ni dívat, je nutné ji vyměnit.
Suli
24/8/2008 20:32:15
Poslechem z oken jsem nezaznamenal rozdíl, zvuk vychází jakoby zevnitř z motoru.. a podarilo se mi indentifikovat ze to neni jen hučení ale spíše cvakání nebo tak neco.. nedá se to přesně popsat a jsou s tím spojeny rázy ve volantu
Martin_NR
24/8/2008 10:52:19
Urob tak ako pise Eda,ale zrejme to bude lozisko (prave). Otvor si okno a pocuvaj z ktorej strany sa zvuk siri. Cim dlhsie budes jazdit,tym bude hluk intenzivnejsi
Suli
24/8/2008 10:49:59
Moc díky za rady..
 
Jen bych se chtěl zeptat na jednu drobnůstku, jakým způsobem se dá zkontrolovat vazelína, respektive kolik by ji tam mělo být? Ještě jedna asi hodně blbá otázka, jak se kontrolují ložiska?
habr Profil uživatele
24/8/2008 00:29:49
Doplnění k Edovi: při zvednutí na pravé straně může být slyšet i vidět drhnutí. Při pozorné prohlídce zjistíš, že drhne pravá poloosa o pomocný rám. To je zcela v pořádku, to je velkým vyvěšením, za běžného provozu se nikdy nemůže poloosa s rámem dostat do kontaktu, takže toto drhnutí za jízdy nepřipadá jako popisovaná závada v úvahu.
Eda Profil uživatele
23/8/2008 21:01:13
Pokud se zvuk ozýva za jízdy bez motoru, v motoru to nebude. Zvedni levé kolo a otáčej jim, zada se neozve zvuk - drhnutí čelisti brzd, dření štítu brzdy o buben, homokynetický kloub, nebo zvuk z převodovky. Totéž udělej u pravého kola. Zkontroluj množství oleje v převodovce. Když nenajdeš nic, zkontroluj vazelínu v kloubech pod gumovými manžetami, případně ji doplň.
Taky zkontroluj stav ložisek v kolech.
Suli
22/8/2008 23:36:42
Zdravím, mám takový malý problém, doufám že mi s ním někdo pomůže.
Jedná se o zvláštní zvuk (podobný tření kovu o kov/nebo prostě hučení) který se ozývá z motoru a je následován jemnými vibracemi ve volantu. Neprojevuje se pořád jen někdy ale dlouhodobě a nejvíc mě zaráží, že přestane pokud zatáčím doprava. A to nezávisle na motoru. Tuší někdo co by to mohlo být??
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Hučení v trabiku a to i bez motoru

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist