1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Předstih? (6)
slávek
9/3/2008 20:04:44
Na volnoběch to neuslyšíš. A ani ti to nemusí zvonit v celém rozsahu otáček, záleží v jakém stavu a jak je ten motor seřízený. Nejlépe to poznáš při jízdě do kopce, či se zátěží, na plný plyn. A já si vždy dělal srandu, že mi cvrdlikají ventili, (jako u škodovky je ten zvuk dost podobný) Ale o škodovkách bych se asi na těhlech stránkách neměl vůbec zmiňovat. :-)
slávek
9/3/2008 19:58:05
Nejlépe to poznáš při jízdě do kopce, či se zátěží, na plný plyn. A já si vždy dělal srandu, že mi cvrdlikají ventili, (jako u škodovky je ten zvuk dost podobný)
peter
9/3/2008 16:41:51
ten motor pak slysitelne zvoni i ve volnobehu nebo v jake rychlosti?
Ivosh Profil uživatele + foto
8/3/2008 13:36:09
Tento názor, tedy snižování předstihu s délkou života motoru, v
literatuře nenajdeš. Jedná se o praktickou zkušenost s trabantími
motory, nicméně to nelze aplikovat na každý motor. Bude to kus od kusu,
měl jsem motory, co i okolo 50-100 tkm jely bez zvonění i na cca 4 mm.
Samožřejmě, že nejjednodušší, čím lze zvonění odstranit, je snížit
předstih. Je to ovšem na úkor živosti motor. Je pak v chodu plošší,
měkčí, méně razantní. Někomu to může vadit.
 
Jinak je to opravdu tak, že pro EBZA je doporučeno výrobce 3 mm před HÚ.
Nutno ovšem podotknout, že v době, kdy toto doporučení vyšlo, se
montoval již jen karburátor 28 H 1-1, který měl hudší směs, která
potřebovala tím pádem menší čas na dokonalé prohoření. Není na škodu dát
ebze se starším karburátorem 4 mm, pokud to motor snese bez zvonění a
jeho chod se tím zlepší. Třeba vždy trochu zaexperimentovat na
konkrétním vozidle. Tím čí oním směrem.
Jamys601
8/3/2008 07:58:15
Předstih 4 mm se dává na kladívka, na Ebzu má být 3 +- 0,3 mm před h.ú. Mně motor zvoní s Ebzou už při 3,5mm předstihu, sám mám nastaveno 3,4mm ( s Ebzou).
slávek
7/3/2008 22:46:10
Po dlouhém seřizování motoru jsem se setkal se zajímavostí. Osadil jsem motor novým karburátorem a seřídil jsem ho přesně jak má být. A motor zvonil proto jsem si chtěl seřídit předstih na EBZU. Podle několika literatur k trabantu jsem předstih seřídil pomocí posuvného měřítka na 4 ± 0,4 mm dráhy pístu. (samozřejmně oba válce) Zkoušel jsem i předstih v tomto rozmezí upravovat, čím vyšší předstih tím více zvonil, ale ani v té nejmenší možnosti zvonění neustalo. Navštívil jsem odborníka na trabanty a u něj jsem se dozvěděl, že toto tak platí u nového motoru. A čím víc má motor najeto a je vydrchlanější tím menší potřebuje předstih. A nastavil mi jej pomocí úchylkoměru. Podle značek na desce EBZU jsem poznal, že nastavil předstih o dost menší a od té doby motor šlape naprosto špičkově.
Můžete mi někdo říct jaké jou tedy hodnoty předstihu od nového po hodně jetý mnotor?
Předem díky za vysvětlení a Vaše názory.
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Předstih?

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist