1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Zkouška cívky startéru (7)
HaD Profil uživatele + foto
24/10/2010 22:09:34
Spínací cívka má v sobě 2 vinutí. Jedno je zapojené mezi "malý" konektor, na který se připojuje vodič od spínací skříňky, druhý konec vinutí vede na + svorku startéru. Tato cívka slouží k zasunutí pastorku do ozubení setrvačníku a sepnutí výkonového kontaktu u cívky (má velkou sílu). Druhé vinutí je zapojeno mezi ovládací přívod od spínací skříňky a kostru. Jakmile je sepnut tento výkonový kontakt, pastorek zasunut, tak je vinutí 1 přemostěno a je zapojeno jen druhé vinutí, které slouží k držení sepnutého kontaktu a zasunutého pastorku.
Proud, který protéká vinutími je značný, než sepne spínací kontakt, tak odběr je přes 40A, což při 6V je víc jak 240W, to topí pěkně. Po sepnutí (proud teče jen vinutím 2) protéká cívkou proud asi 16A (tj. skoroi 100W, to je víc, než "topí" obě žárovky v předních světlech dohromady). Takže zahřívání je normální, cívka je konstruovaná pro krátkodobý provoz.
 
Testovat lze tedy jednotlivá vinutí, nebo jako celek. Pro test obou vinutí se spojí obal cívky s minus pólem akumulátoru, kontakt, kterým se propojuje startér a cívka (plochý vodič ze startéru) se připojí na plus pól akumulátoru a při připojovaní to musí zajiskřit. Jestli se zasune jádro nevím (magnetická pole působí proti sobě, tak nevím, jestli to má dostatečnou sílu).
Přílohy:  starterjpg.jpg (36,9 kB)
Suli
18/10/2010 15:06:40
No nejsem expert, ale co mě tak napadá, že v cívce může být mezizávitový zkrat. Ten sníží odpor cívky, proto se zahřívá a taky se zmenší její síla, tj. nezvládne přítah.
jura
18/7/2010 22:07:05
Zdravím všechny trabantisty. Chtěl bych oživit toto téma s novým (relativně) problémem. Zkoušel jsem prověřit funkčnost elektromagnetického spínače dle návodu. Multimetrem byly prověřeny dráty v cívce a jsou nepřerušeny, opálené kontakty pod víčkoem cívky byly očištěny, přesto po přiložení těla cívky na mínus pól AKB (očištěno od barvy) a spojena svorka 50 s plus pólem AKB se cívka nesepla=kotva se nezasunul. Po lehkém postrčení se zasunula, pevně držela a vysunula se až po odpojení svorky z AKB. Totéž se mi stalo u druhého spínače. Nevím tedy, zda shánět nový anebo v čem je chyba, že se sama kotva nazasune do těla cívky. Jedná se o 6 V T 601. A je běžné, že při této zkoušce se tělo cívky celkem zahřívá? Díky za rady...
Ivosh Profil uživatele + foto
29/2/2008 15:01:06
Aha. Měl jsem za to, že silný kabel od plus pólu baterie na horní M8 nemusím mít připojený. Myslel jsem, že cívka se sepne pouhým přivedením proudu na svorku 50. Zkusím to tedy znovu a lépe. Díky za rady.
habr Profil uživatele
29/2/2008 02:25:32
mack má pravdu, je potřeba přivést + především na horní šroub cívky na závit M8 a cívku ukostřit, následně pomocí vodiče, ale stačí na to šroubovák, propojit + na šroubu M8 s šroubkem nebo fastonem č. 50 a cívka musí makat. Pozor, odběr cívky je dost velký a proto je potřeba dokonalé ukostření! Obvykle stačí barva na těle cívky a již ukostření nestačí. Cívka má dvě funkce, přitažením jádra vysune pastorek startéru a zároveň pod bakelitovým víčkem propojí vodivě horní a dolní kontakty se závitem M8. To propojení bývá opálené a často není ani po sepnutí cívky na spodním kontaktu proud, většina lidí potom považuje rotor nebo uhlíky za vadné a závada je v opálených kontaktech pod víčkem cívky.
mack
28/2/2008 21:26:02
Na svorce 50 je + od spínací skřínky když startuješ, tuto svorku spojit se šroubem. Minus pól je tělo cívky. Při zkoušení musí zajet kotva a plus se Ti objeví i na druhém šroubu (čímž pustí proud z baterky do motoru startéru. Namaloval jsem to (omluv prosím kvalitu).
Přílohy:  beznazvu.bmp (576,1 kB)
Ivosh Profil uživatele + foto
27/2/2008 22:37:13
Chtěl bych se zeptat zkušenějších, zda provádím dobře funkční zkoušku
spínače startéru (cívky). Vymontoval jsem z wartburga cívku startéru, na
svorku 50 dal drát, který jsem spojil s plusem na baterce, minus pol
jsem spojil s místem na cívce, kde je závit pro šroub, kterým cívka drží
na tělese startéru (kostra). Podle mne by mělo dojít k sepnutí cívky a
tedy k zajetí kotvy dovnitř. To se mi ovšem nepřihodilo. Bohužel ani u
druhé cívky, o které mi majitel tvrdil, že je v pořádku. Uvažuji dobře,
že jsou obě cívky vadné, nebo je to jinak? Díky za odpovědi.
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Zkouška cívky startéru

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist