1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Svařování (13)
milamet
26/4/2011 22:46:57
tak teda nevím,ale dnes je na trhu tolik expansních nádob, že zadávat to nějakýmu svářeči a čekat na nejistý výsledek - to bych si moc rozmyslel,,,
Jiří
12/4/2011 16:22:49
Zdravím, možná jsem na špatném fóru, ale třeba mi tady někdo poradí. Sháním svářeče na soukromou zakázku svařování autogenem, jde o expanzní nádobu na vodu k topnému systému u rodiného domu, potřebuji někoho z okolí kladenska nebo Prahy, za každou radu budu rád, díky.
michal
29/1/2011 14:31:51
lepší než co2 je metoda TIG ale je nejslozitejsi a a vysledny svar je nejdrasi (u vnitr hlavicky je wolframova elektroda a drat se prodava druhou rukou jako u autogenu akorat misto plamene se pouziva elektricky oblouk) svarovani touto metodou je casove narocné
Mack
29/12/2010 23:57:42
To: milamet - Jsem svářeč, ale do opravy automobilu obalovanou elektrodou bych se nepustil. Důvodem je velmi kyselý svár který prostě rezne, nikdy se nelze pořádně zbavit strusky. Obroušením ztratí svár pevnost. Dříve se používal autogen, ten ale příliš vyhříval okolí sváru a měnil vlastnosti materiálu. V dnešní době je CO2 nutností a zatím nikdo nic lepšího bohužel nevymyslel.
milamet
28/12/2010 01:51:39
Musím se ohradit proti pomluvě obalované elektrody. Pořešil jsem s ní opravu podlahy u Favorita a docela jsem tam měl ještě rezervu. Vařil jsem to inventorem za 5tis. z Baumaxu, použité elektrody byly rutilové na mínus pólu,průměr elektrody 2mm. Lepší se mi svařovalo v pozici nad hlavou, protože do svařovaného místa člověk lépe vpraví materiál z odtavované elektrody. V poloze vodorovné shora byl malinko problém s propalováním, ale jen v několika případech, člověk si je jistý a pak dojde totiž ke kolapsu.:-) Stejně si hodlám ale koupit CO2, protože nové lemy blatníků mi ta rutilka určitě nevezme, i když to samozřejmě ještě zkusím. Jenže bych chtěl něco levného a nevím co. Líbil se mi článek Pavel jhb.
garry48
14/10/2008 17:02:35
zájemncům o svařování nabízím příručku na svařování kovů na odklepnuto.cz
 
adresa: [URL]
 
Lada Profil uživatele
4/2/2008 14:17:08
Děkuju za odpovědi, dost mě to pomohlo. Do sezóny je ještě nějákej pátek zbývá, proto se do toho moc nopohrnu a zkusím raději něco poshánět....
Jan Slavík Profil uživatele
3/2/2008 10:18:24
Ještě k svařování, docela dost informací lze najít na www.svarinfo.cz a www.svarforum.cz.
Pavel JHB Profil uživatele
3/2/2008 01:47:04
Lada> Co potrebujes uz jasne a srozumitelne napsal Honzas. Pak uz zalezi jen
na tobe Je spousta lidi (i autoopravaru a autoudrzbaru, kteri se to nikdy
nenauci. Privez si ze srotu kus nejake shnile kastle, kus noveho plechu a
zacni trenovat napred nalezato, pak v ostatnich polohach. Zakladem je naucit
se varit bez kukly (tzn se zmacknutim CO zavirat oci, coz spousta lidi
proste nedokaze) Pozdeji ruzne krivule no a uvidis. Kdyz to k tomu bude,
muzes se na to vrhnout naoostro. Je alespon pro zacatek dobre mit k
dispozici majitele COcka, ktery ti poradi, kdy pridat/ubrat drat/proud aby
ses netrapil s vice vecma nez je zadouci. Neni tez na skodu, pokud mas
moznost podivat se na nejakeho karosare jak to dela. Pokud jsi byl ve skole
alespon castecne pozorny mas z 30% vyhrano :-))
Pavel JHB Profil uživatele
3/2/2008 01:35:07
Ja osobne vidim jako nejvetsi problem slusny plech. Jsem plne vybaven, ale
cokoliv delam mam problem, ze vetsinou je plech prilis silny, tvrdy atp. V
soucasnosi, pokud se dokopu k nejake praci, tak pouzivam slovenske plechy z
bocnic skrini SMEP. Je sice o neco slabsi, ale da se s nim delat.
Honzas Profil uživatele
3/2/2008 00:41:45
Systém pokus omyl není dobrou cestou, víc se toho po... než opraví.
Je třeba pořádný nářadí (svářečka) a to MIG/MAG tedy COčko bez ní karosařina prostě nejde, Bláboly o možnosti pořešit to elektrodou jsou opravdu jen bláboly. S tím jdou vařit tanky ne Trabi. Rozbruska, vrtačka nějaký to kladívko se skoro v každé dílně najde. Osazovací kleště, klempířskou babku a jiné drobné pomůcky lze jen doporučit.
Dál budeš potřebovat trochu místa ve chvíli kdy do auto sáhneš, tak zabere minimálně o 1/3 víc místa, pokud chceš udělat opravu kompletně a rozebrat do šroubku. Počítej s tím že to nebude 1/3 ale tak trojnásobek. Lze doporučit dělat pod střechou, ale v nouzi i venku (takže plachta na přikrytí před deštěm je víc jak povinná). Bude se u toho docela dost prášit, řezání a broušení se bez toho neobejde.
K samotné karosařině: problémem je naprostý nedostatek nějaké literatury (v ČJ.) Pokud někdo vite o publikacích, které se tomu obšírněji věnují rád se nechám opravit. Dostupnou je "Sonderheft Nr. 37 Blech-Praxis od německého časopisu Oldtimer Markt jde objednat i po netu. Zde názorně mnohé předvedeno. Nejlepší je koukat někomu kdo umí pod ruce, bohužel nemáme všichni kamarády autoklempíře.
K samotnému Trabi. Nejlepší je vždy vyměnit celé díly(prahy, vlaštovka) flikování a záplatování moc nevydrží a je (pokud má byt provedeno pořádně) dost pracné. Bohužel se mu však nelze v mnoha případech vyhnout.
Při samotné práci dát na zásadu dvakrát měř, neboť pak například nedovírají dveře (jde většinou pořešit), ale 4 stopé auto, už není nic moc (a u vlaštovky se to dá lehce zvládnout).
Dalo by se psát do nekonečna neboť autoklempířina je nekonečné téma s mnoha zrádnostmi a mnoha finesami. Prostě říkám, bez alespoň elementárních základů bych do toho nešel.
Peter
2/2/2008 21:28:58
Jj to by me taky zajimalo....
Lada Profil uživatele
2/2/2008 18:07:29
Ahoj, mám možná naivní až hloupý dotaz, jenže v tomtu směru jsem absolutní amatér.
Na mém takřka dokonalém autě se vyskytlo pár děr, nejnepříjemnější asi na vlaštovce. Celková oprava karoserie pravděpodobně nemá smysl, proto by šlo jen o "poflikování", aby to "vypadalo". Nemám žádného známého nebo kamaráda, který by mě v tomto směru mohl pomoct, takže zbývá klempíř a ten nepracuje zadarmo.
Zkrátka potřebuju poradit, jestli je rozumné, bezpečné, proveditelné, aby se človek ,který nikdy svářečku v ruce nedržel, sám pouštěl do takové opravy sytémem pokus omyl?
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Svařování

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist