1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... diskuzní fórum
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Výpis vlákna

Správná volba? Co do začátku? (20)
Pajka
3/3/2008 17:40:17
Takže...
Ten trabant nebyl až zas v tak dobrém stavu, jak se zdálo. Má hnilou podlahu. Dědek slevil na 500, ale kašlu na něj.
Koupil jsem si jiného trabanta. Je to ten poslední, s vinutými pružinami, vyhřívaným zadním sklem, mlhovkama, zpátečkovým světlem, sedačkama s opěrkami... Najeto 40t km, garážovaný, v originálním stavu (chybí akorát sedačka spolujzedce), za 1500... :-)
Pajka
12/2/2008 15:27:03
Klempíř dobrý nejsem, ale hodně lidí v rodině svařuje. Já umím svařovat jen trochu. Doma máme stejnosměrnou svářečku (+ hodně elektrod), ceočko a všechny brusky, flexy a vše, co je potřeba...
Barvu bych mohl mít zadarmo... Dobrý kamarád pracuje v lakovně v blízkém podniku, kde se lakuje vším, včetně komaxitu. Posledně jsem chtěl něco zakytovat a natřít na rámu motorky. Ptal jsem se ho, jestli by mi nedonesl trochu barvy. Donesl mi 2l kvalitní dvousložkové černé barvy, dvě plechovky kitu který se používá pod komaxit - ten taky nestojí zrovna nejmíň a 5 litrů tetrachloru a 2l ředidla. Bratrancovi nastříkal favorita opravdu za 1500 - velice pěkně (barvu měl taky pochopitleně zadara).
Skuly
28/1/2008 16:31:48
Před 2 lety mě stál jenom vrchní lak 3500 a to byl taky známej. 2000 bylo jenom za barvu + nějaký tužidlo + práce (elektřina taky něco stojí) :-)
Mikeš Profil uživatele + foto
24/12/2007 18:32:31
Porozhlídni se na inzerci, a kup auto co je v provozu... Takhle proděláš... říkáš že jsi dobrý klempíř? Odkud jsi? Potřeboval bych vyvařit svýho trabika... Dik
Pavel JHB Profil uživatele
22/12/2007 15:51:07
Habr> svata slova, ja jsem se na temer rok rozloucil s trabantem, protoze
mne rypavi a stouravi kamaradi donutili konecne po nekolika desetiletich
zrenovovat CZ150. Nedelal jsem zadnou extrovku, proste tak jak delam cokoliv
jineho (vyjma zedniciny, tu sidim, neb ji bytostne nesnasim /jsem majitel
veeelkeho RD/). Vse krome GO kliky + vybrusu, positi sedla a linek jsem
delal sam a v penezence jsem mel ne pruvan a primo orkan. Celkove do ni
padlo pres 30kKc (jeste jsem to nespocital, ale mam vse zapsano) navic jsem
mel vyhodu, ze jsem mel z ceho vybirat, ted mne jeste ceka 5kKc za vet.
papiry. Vysledek prace je k nahlednuti zde: www.5zs.jhnet.cz/pavel/cz150
Pavel JHB Profil uživatele
22/12/2007 15:31:46
No nechci bejt pred vanocema rejpavej, ale asi bydlim na jine planete :-) Za
1500 neni sanci lak udelat (pokud ten znamej neni zamestnanec lakovny a
komponenty nevycoruje). Stejne taK za ty penize dat do kupy kyvacku (i kdyz
pod tim se muze schovat lecos) je v risi snu, kdyz napr. renovace jednoho
kola prijde na cca 2500 jen v materialu. Navic pokud se ma lakovat je treba
si prichvatnot, od noveho roku uz se v lakovnach smi (lepe receno nebude
material) strikat pouze vodnima barvama. Ty jsou 3-komponentni a prace s
nima je mala sebevrazda. Je otazkou kolik lakoven to riskne (+ bude mit
prostory) a ponecha si technologii pro akrylaty. Ja osobne bych se
ekoteroristu typu grynpejs docela bal....
VlaVla Profil uživatele + foto
13/12/2007 13:15:35
Kolik najezdím jsem psal. Styl mé jízdy odpovídá stavu silnice, ale v zásadě je to z každé cesty cca sedmdesát kilometrů rychlostí 80-90, při volné silnici i více, dalších cca dvacet je pojíždění mezi křižovatkami, resp stání v zácpách. Spotřebu mám těsně nad 7 litrů při použití elektronického zapalování EBZA a klasického karburátoru řady 28HB2-x. Do nedávna jsem jezdil to samé jiným Trabantem, který měl navíc "úsporný" karburátor 28H1-1 a poslední typ hlav válců s kompresí 7,8. To se moje spotřeba pohybovala na cca6,7l. Zásadním předpokladem pro dosažení takových údajů je těsnost palivové soustavy a podle mých zkušeností i druh použitého předřazeného tlumiče výfuku (výměník). Výměnou tohoto dílu polské výroby za starší originál z DDR jsem dosáhl okamžité úspory více než půl litru.
Karl
12/12/2007 22:10:51
Souhlas s Vojtou K, přesně.
vojta k
12/12/2007 19:25:59
U MÉHO VOZU JE SPOTŘEBA VELICE RŮZNORODÁ vzávislosti na stylu jízdy při hojném využívání volnoběšky a stylu jízdy mého 70- ti letého dědy se vlezu kolem 6l jak ale tomu začnu dávat, rychlost kolem 90 tak jdu i na 9-10l
Pajka
12/12/2007 18:23:49
Jo, tak na jaře to buď koupím, nebo ne. Počítám ale, že ano. Kdybych to z nějakého důvodu nemohl provozovat, tak ho dám na prodej - tomu pánovi je víceméně jedno, kdo si to kdy přepíše, spíš mu jde o uklizení na dvoře.
 
Můžete mi ještě někdo napsat vaše zkušenosti se spotřebou?
 
Děkuji za odpovědi.
VlaVla Profil uživatele + foto
12/12/2007 17:43:27
Ahoj, já bych tedy nazval pripadny budouci stav "udržovaný vůz pro běžné ježdění v původním stavu" :-) Za tu cenu je to jistě výhodná koupě. Do začátku počítej s tím, že budeš muset skoro jistě udělat brzdy(minimálně rozhýbat), které budou zrezivělé. Ceny dílů napsal už Habr, Najdeš je i na www.trabantservis.cz (doporučuji stav objednávky ověřit telefonicky). Pneu budou asi taky potřebovat vyměnit, ale dají se případně použít i starší, viz například místní inzerce. Ke zprovoznění bude pak možná stačit už jen promazat nápravy a řízení, zkontrolovat stav benzínového vedení (nečistoty apod.) a případně seřídit/vyčistit zapalování. Pak už může následovat jen vychytávání mušek za provozu a po chvíli ježdění je to spolehlivý vůz. Já osobně s ním najedu cca tisíc kilometrů každý týden....
Pajka
12/12/2007 16:49:59
To je všechno jasné... Nejde mi o 100% veterána. Na originálních pneumatikách rozhodně netrvám. Co se týče toho lakování, barvy by mě nestály moc - pořád ještě fungují známosti. Kamarád mi kdysi říkal, že by mi to za těch 1500 udělal + bych mu dal ko kupy kývačku (což není problém). Mám celkem zkušenosti s motoveteránama, a autama ne.
Jde mi spíš o splehlivé užitkové auto, které nechci bastlit. Slovo "veterán" jsem asi nepoužil příliš dobře. Spíš ho dát jen do přibližného materiálu.
Tento trabant má dobrou kastlu a podvozek, loupající se lak. Před 11. lety byl připravený na technickou. Těch 11 let stojí na vyfouklých gumách pod střechou na verandě. Měl bych k němu vozík.
Vrážet do něj z fleku 30t nechci, to třeba časem. Z počátku bych do něj byl schopný vrazit tak 5-8 tisíc a ještě časem pošetřit třeba dalších 10.
Michael Hanus Profil uživatele
12/12/2007 13:41:35
b< To Pajka:když to máš 1/3 cesty z kopce, tak to máš nejméně 1/3 logicky do kopce, takže o úsporách raději neuvažuj. Nechci se tě dotknout, ale když jsem si přečetl pozorně vše, co jsi doposud napsal, nabyl jsem dojmu, že bys asi Trabi kupovat neměl, a když, tak ne na uvedení do veteránského stavu. Veterán není nikdy levné hobby, pokud snadno dohlédneš na dno peněženky, najdi si raději jiného koníčka.To se týká všech veteránů. Navíc tě Karl trochu mystifikoval s cenami! Jen samotný materiál na GO brzd přijde na 600 trubičky, 400 hadičky, 1500 kolové válečky, 500 brzdové čelisti a 200 manžety hlavního válce a ostatní drobnosti. To nesmí byt výrazně poškozeno! Pokud ti kamarád hodlá udělat lak, pak za cenu 1500 není ani polovina materiálů k tomu potřebná, pokud ho nehodláš natírat Balakrylem za pomocí molitanového válečku. Pokud jde o pneu na které se stále ptáš, tak radiální vyjdou od 800 nahoru za kus, s přezutím 4 pneu můžeš počítak snad i 4000 Kč. A to nebude veteránské! Kdybys chtěl opravdu veteránská nová kola, pak jedině diagonálky a to si rovnou vyřiď hypotéku. Nic ve zlém, jen chci předem varovat, že to nebude nijak levné.
Pajka
12/12/2007 11:58:09
Tak trápit bych ho netrápil. Oktávka je našich a chci rači svoje - proto toto. Nejezdím rychle, už jsem z toho vyrostl. Je tady kopcovitý terén, tak vždy je aspoň 1/3 cesty z kopce - to by se motor vypnout dal.
Karl
12/12/2007 11:51:19
Tak udělej ty brzdy, čepy, GO motoru. GO motoru na klíč je cca 7000 Kč, já jezdím tvrdě za 10 l/100 km, s citem si myslím, že se dá za 7l/100, možná míň. Pojistka - z hlavy nevím. Výbrus válců + písty a kroužky - odhaduju tak do 2500 Kč. Pneu le vlastního uvážení. Jinak si z dětství pamatuji, že někdo drží s trabim rekord ve spotřebě 2, 5 l/100 km za cenu vypínání motoru téměř všude a trápení stroje. Já to neumím, ale oktávkáři jsou ve spotřebe mistři, tak uvidíš. Světu mír.
Pajka
12/12/2007 10:59:56
No, tak 20t je celkem dost, možná po X letech ano, ale jde mi o provoz. Vyvařím si to i sám - mám doma ceočko, svařovat umím slušně a kdyby ne, tak půlka rodiny jsou svařeči. Kamarád má doma lakovnu, tak ten lak by myslím taky celkem kvalitou ušel, umí to opravdu pěkně (a pro mě i levně).
Jde mi o nějaké první investice, aby to udělalo tu technickou a nerozsypalo se to. Garáž bude problém, tam se ani ta oktávka moc nevleze, slouží spíš jako depo pro motorky. Možná bych vymyslel nějaký přístřešek a plachty..
 
Jakou tak odhadujete spotřebu Trabanta, při průměrných rychlostech 50/80 km/h? S dvoutakty (i trabantem) a jízdou s ními zkušenost mám, cit k motoru myslím taky, takže nějaké podtáčení a přetáčení nehrozí. Spíš bych jezdil úspornou jízdou, co nejvíc na spotřebu. Podle toho bych se to pokusil i seřídit. Kolik tak odhadujete??
 
Další otázka je, kolik by tak stál výbrus válců, včetně pístů a kroužků?
Kolik stojí pojistka a kolik by mě stály pneumatiky...?
 
Dík.
Karl
12/12/2007 08:23:59
Opravovat staré brzdy asi nemá smysl. Rozházej to, vyměň všechny válečky, trubky i válec, rovněž pakny. Bez práce to odhaduju tak do 2000 Kč. Motor si uděláš sám - jak říkáš. Tak by se s tím asi dalo jezdit. Kdyby to bylo moje, tak bych to rozházel na skelet, nechal vyvařit - průměrně kolem 10 000 Kč, posháněl pěkný interier, pokud je stávající nepoužitelný, nezapomeň na čepy přední nápravy, pouzdra se dají splašit do 500 Kč na celou nápravu, nové tlumiče, dle aktuell nabídky a patrně obě listová pera á cca 1500 Kč, pořádnej lak - cca 20 000 Kč a sehnal si parking. Popř. oktávku vystěhoval na ulici a trabo dal do garage. Trabo už nové nekoupíš, oktávku jo a navíc bude š slavnej, protože to nikdo nebude chápat. Světu mír
Pajka
11/12/2007 15:23:48
Tak to je to... Parkovalo by se to převážně venku, ty těsnění by byly potřeba. Brzdy byly před těma zhruba deseti lety v pořádku, nevím, v jakém jsou stavu teď.
Co jsem se tak bavil, tak by mi komplet lak, včetně podvozku udělal tak za 1500. Motor bych si do kupy dal. Na kolik by asi tak mohly vyjít ty pneumatiky? Když brzdy, tak co odchází a kolik to asi tak stojí? Dají se ty těsnící gumy do dveří koupit a za kolik?
Standa1443
11/12/2007 14:07:02
Pokud je, jak píšeš, bez koroze a většina je původní, je to dobrá cena. Chce to nejdřív vše pospravovat, vyčistit a rozhýbat, asi nový brzdový systém, motor otevřít a zkontrolovat. Pak na STK, EK a přepis, (pokud ti pán počká s přepisem) Dá se udělat i nejdřív přepis, ale značky hned do depozitu a nemusí být STK a pojistka. Když ho chceš jak veterána,původní těsnění je vzácnější, pokud bude pod střechou a nebude jezdit za deště, tak ho nevyměňuj. Ještě hodně věcí se dá sehnat i na prodejnách nebo na internetu. Hodně zdaru!
Pajka
11/12/2007 00:42:14
Zdravím.
Přes nepochopení u rodiny, přátel a přítelkyně jsem se jako milovník všeho starého už prakticky rozhodl pořídit si něco starého - Trabanta :-). Toto autko se mi velice líbí a myslím si, že dnes už to není ani tak vozidlo na ostudu, jako spíš něco výjimečného. Buď v něm jezdí staří lidé, kteří se ho nechtějí zbavit, nebo nadšenci. No a teď k věci...
Po bouračce a 2 letech řízení už jsem jaksi vyrostl z blbnutí a i s octavií nejezdím víc jak 80 km/h. Nejsem nějaký technický antitalent, mám doma asi 11 motorek, takže 2t ovládám perfektně, jak údržbu, generálky, tak i úpravy pro zvyšování výkonu (časování, atd..).
 
Přes kamaráda jsem se dostal k jednomu pánovi, který má 601 limuzínu z roku 1976. Nikdy nebyl trvale parkovaný na dešti, ale pod střechou (ale na průvanu venku). Lak je sice olezený a loupající se, ale podlahy a všechny kovové části má prakticky bez koroze. Co jsem si ho tak za šera prohlížel, tak mu nic nechybí. Těsnící gumy ve dveřích jsou uplně ztvrdlé a rozpraskané. Před asi 11 lety ho prý ten pán dával do kupy, ale už s ním nevyjel.
Má tažené zařízení. Vozík si od tohoto pána kamarád koupil za 500, ale kdybych měl zájem, tak by mi ho prý za tu pětistovku prodal zpět .
Trabant má značky, doklady v depozitu nejsou, pojistku nikdo neplatí (myslím s ním přestal jezdit ještě před zavedením povinného ručení).
 
Majitel za něj chce 1000 Kč + vozík od kamaráda za 500 Kč.
 
Co si o tom myslíte?
Co byste mi poradili, kdybych ho chtěl zprovoznit.
Co udělat, abych to zlegalizoval + technická (předpokládám pneu, lak..).
Jaké myslíže, že mohou být investice? Chtěl bych ho dat do originálního veteránského stavu.
 
Omlouvám se za román.
na začátek předchozí  1  další na konec

Odepsat na: Správná volba? Co do začátku?

Text: Kdo jsi:  E-mail: 
Vlákno:
 
Příloha:       

Pro zvýraznění částí textu můžete používat dvě HTML značky: <b>tučně</b>, <i>kurzívou</i>.
Pozor! NEZAPOMEŇTE uvést v ukončovací značce lomítko (/), jinak můžete ztučnit nebo zkurzívnit celý text na stránce.

Odkazy na jiné stránky pište jako http://www.neco.cz/stranka.html. Odkaz se nahradí textem zástupným textem [URL], který bude po kliknutí směřovat jako aktivní link na požadovanou adresu.

Příspěvek neprochází korekturou, ale putuje ihned na stránky. K příspěvku lze přiložit jakýkoliv soubor do velikosti 1 MB. Tento soubor si bude pak moci každý stáhnout odkazem jednoduše přímo z diskuzního fóra. Kolonka e-mail není povinná.

© 2019 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist