1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... testy vozidel
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Dobové testy automobilu Trabant

Články v kategoriiod rokudo rokuřadit podle
Coupé P 70 (Test DSV, č. 12/1957)
Máme takový dojem, že novým typům vozidel, které se objevují na našem trhu, jakoby se nedařilo dobře načasovat svůj příchod. Je s podivem, jak málo se na veřejnosti zatím hovořilo o P 70 Coupé. Před časem byl tento vůz k vidění na veletržním stánku AWZ v Lipsku. A zanedlohou nato stál již P 70 Coupé před naší redakcí k testování.
Trabant 600 (Test DSV, č. 10/1963)
Nový Trabant se svým zevnějškem od svého předchůdce odlišuje pouze typovým označením "600" na víku zavazadlového prostoru pod továrním nápisem. Více změn najdeme uvnitř vozu a především pod kapotou.
Svět motorů testuje TRABANT 601 (Test SM, č. 13/1965)
Setkávali jsme se leckdy s pohrdlivým úsměškem, mluvilo-li se o tomto voze. Chtěli jsme vědět proč. Požádali jsme výrobce o zapůjčení vozu Trabant 601 k testováni. Odkázal nás na n. p. Mototechna. Ale dlouho nebyl žádný Trabant 601 k dispozici, takže jsme četným žádostem čtenářů nemohli svým testem vyhovět. Teprve letos nám pochopení ředitelství n. p. Mototechna umožnilo testovat nejen tento vůz, ale umožní nám odzkoušet i jiné dovážené typy.
VTM 17/67 – Trabant 601 universal mezi Berlínem a Ostravou
V Maďarsku a Polsku, v Dánsku, Holandsku, Finsku, v Západním Německu i na Kanárských ostrovech si tisíce lidi oblíbilo Trabant 601 z Cvikova v NDR. Nemůže tomu být jinak ani v ČSSR, jejíž hranice leží nedaleko výrobního závodu — na to jsme mysleli, když jsme se v berlínské redakci radili, kam by měla vést zkušební jízda s novým modelem trabantu.
Jeli jsme Trabantem 601 Hycomat  (DSV, č. 08/1970)
Technický pokrok s sebou přinesl to, že jsme se v průběhu času odpoutali od mnoha věcí a zvyklostí, na které jsme si částečně navykli, ale které na druhou stranu vyžadovaly námahu či pozornost anebo obojí dohromady. Kromě dvou výjimek musí být všechny nabízené osobní vozy „obsluhovány“ stále, přes vědecko-technickou revoluci, jak za časů našich prarodičů tak, že vydáváme sílu a soustředíme se.
Trabant 601 de luxe (Test SM, č. 42/1973)
Kdybychom uspořádali anketu o nejpopulárnějším voze na našem trhu v posledních deseti letech, patrně by v ní získal jedno z předních míst, a dost možná, že vůbec první, Trabant. Především proto, že v té době splnil sen mnohých o mobilní „střeše nad hlavou", že byl jediným cenově přístupným automobilem pro ty, kdo již z jakýchkoli důvodů nemohli nebo nechtěli používat jednostopých vozidel a přece chtěli a potřebovali zůstat aktivními motoristy.
Trabant 601 Universal (Test SM, č. 11/1982)
Kdybychom uspořádali anketu o nejpopulárnějším voze na našem trhu v posledních deseti letech, patrně by v ní získal jedno z předních míst, a dost možná, že vůbec první, Trabant. Především proto, že v té době splnil sen mnohých o mobilní „střeše nad hlavou", že byl jediným cenově přístupným automobilem pro ty, kdo již z jakýchkoli důvodů nemohli nebo nechtěli používat jednostopých vozidel a přece chtěli a potřebovali zůstat aktivními motoristy.
Trabant 601 S de Luxe (Test DSV, č. 3/1982)
Automobil, který se vyrábí beze změny již okolo dvaceti let a tvoří asi polovinu všech automobilů v naší zemi, nelze měřit běžnými technickými měřítky. Srovnání s ostatními osobními automobily podstatně mladší konstrukce nemůže vzejít ve prospěch technicky staršího vozu, jehož karoserie vyráběná téměř dvě dekády nejspíš také nesklidí ovace, neboť je takříkajíc okoukaná.
Trabant ELEKTRIC (Test SM, č. 50/1984)
Vždyť to musí být strašné těžké! Kam to vůbec dojede? Má takhle těžký vůz vůbec nějakou stoupavost? Smí vůbec na silnici? K čemu je vlastně dobrý Trabant na elektriku? Tolik a ještě mnohokrát více otázek, názorů a varování se vyskytlo jen v době našeho testu, který jsme ve spolupráci se členy komise pro elektromobily a kroužku elektromobilů při 031 ZO Svazarmu v Praze uskutečnili v říjnu a prvních listopadových dnech letošního roku.
Trabant 1.1 - Marné naděje  (DSV, č. 4/1990)
V květnu 1990 se má rozjet sériová výroba Trabanta 1.1 se čtyřtaktním motorem. Čím předběhl svého předchůdce a jak může čelit své konkurenci objasní srovnávací test. Když byla v roce 1958 zahájena sériová výroba Trabanta 500, byl to na svou dobu ještě koncepčně moderní automobil...
Trabant 1,1 (Test SM, č. 8/1990)
Trabant — při vysloveni tohoto jména si většina našich čtenářů představí naše severní sousedy a ulice plné vozidel produkujících oblaka dýmu. Na Trabanty byla vymyšlena celá řada vtipů a mne vždy překvapovalo, že lidé vlastnící tento automobil na něj nedají dopustit a ještě po letech vzpomínají s příslovečnou slzou v oku. Proč tomu tak je, jsem pochopil, až když jsem sám začal s Trabantem jezdit.
© 2017 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist