přihlášení
Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.
|
Dobové testy automobilu Trabant|
|
Máme takový dojem, že novým typům vozidel, které se objevují na našem trhu, jakoby se nedařilo dobře načasovat svůj příchod. Je s podivem, jak málo se na veřejnosti zatím hovořilo o P 70 Coupé. Před časem byl tento vůz k vidění na veletržním stánku AWZ v Lipsku. A zanedlohou nato stál již P 70 Coupé před naší redakcí k testování. |
|
|
Nový Trabant se svým zevnějškem od svého předchůdce odlišuje pouze typovým označením "600" na víku zavazadlového prostoru pod továrním nápisem. Více změn najdeme uvnitř vozu a především pod kapotou. |
|
|
Setkávali jsme se leckdy s pohrdlivým úsměškem, mluvilo-li se o tomto voze. Chtěli jsme vědět proč. Požádali jsme výrobce o zapůjčení vozu Trabant 601 k testováni. Odkázal nás na n. p. Mototechna. Ale dlouho nebyl žádný Trabant 601 k dispozici, takže jsme četným žádostem čtenářů nemohli svým testem vyhovět. Teprve letos nám pochopení ředitelství n. p. Mototechna umožnilo testovat nejen tento vůz, ale umožní nám odzkoušet i jiné dovážené typy. |
|
|
V Maďarsku a Polsku, v Dánsku, Holandsku, Finsku, v Západním
Německu i na Kanárských ostrovech si tisíce lidi oblíbilo Trabant 601
z Cvikova v NDR. Nemůže tomu být jinak ani v ČSSR, jejíž hranice
leží nedaleko výrobního závodu — na to jsme mysleli, když jsme se
v berlínské redakci radili, kam by měla vést zkušební jízda s novým
modelem trabantu. |
|
|
Technický pokrok s sebou přinesl to, že jsme se v průběhu času odpoutali od mnoha věcí a zvyklostí, na které jsme si částečně navykli, ale které na druhou stranu vyžadovaly námahu či pozornost anebo obojí dohromady. Kromě dvou výjimek musí být všechny nabízené osobní vozy „obsluhovány“ stále, přes vědecko-technickou revoluci, jak za časů našich prarodičů tak, že vydáváme sílu a soustředíme se. |
|
|
Kdybychom uspořádali anketu o nejpopulárnějším voze na našem trhu v posledních deseti letech, patrně by v ní získal jedno z předních míst, a dost možná, že vůbec první, Trabant. Především proto, že v té době splnil sen mnohých o mobilní „střeše nad hlavou", že byl jediným cenově přístupným automobilem pro ty, kdo již z jakýchkoli důvodů nemohli nebo nechtěli používat jednostopých vozidel a přece chtěli a potřebovali zůstat aktivními motoristy. |
|
|
Kdybychom uspořádali anketu o nejpopulárnějším voze na našem trhu v posledních deseti letech, patrně by v ní získal jedno z předních míst, a dost možná, že vůbec první, Trabant. Především proto, že v té době splnil sen mnohých o mobilní „střeše nad hlavou", že byl jediným cenově přístupným automobilem pro ty, kdo již z jakýchkoli důvodů nemohli nebo nechtěli používat jednostopých vozidel a přece chtěli a potřebovali zůstat aktivními motoristy. |
|
|
Automobil, který se vyrábí beze změny již okolo dvaceti let a tvoří asi polovinu všech automobilů v naší zemi, nelze měřit běžnými technickými měřítky. Srovnání s ostatními osobními automobily podstatně mladší konstrukce nemůže vzejít ve prospěch technicky staršího vozu, jehož karoserie vyráběná téměř dvě dekády nejspíš také nesklidí ovace, neboť je takříkajíc okoukaná. |
|
|
Vždyť to musí být strašné těžké! Kam to vůbec dojede?
Má takhle těžký vůz vůbec nějakou stoupavost? Smí
vůbec na silnici? K čemu je vlastně dobrý Trabant na
elektriku? Tolik a ještě mnohokrát více otázek, názorů
a varování se vyskytlo jen v době našeho testu, který
jsme ve spolupráci se členy komise pro elektromobily
a kroužku elektromobilů při 031 ZO Svazarmu v Praze
uskutečnili v říjnu a prvních listopadových dnech
letošního roku. |
|
|
V květnu 1990 se má rozjet sériová výroba Trabanta 1.1 se čtyřtaktním motorem. Čím předběhl svého předchůdce a jak může čelit své konkurenci objasní srovnávací test. Když byla v roce 1958 zahájena sériová výroba Trabanta 500, byl to na svou dobu ještě koncepčně moderní automobil... |
|
|
Trabant — při vysloveni tohoto jména si většina našich čtenářů představí naše severní sousedy a ulice plné vozidel produkujících oblaka dýmu. Na Trabanty byla vymyšlena celá řada vtipů a mne vždy překvapovalo, že lidé vlastnící tento automobil na něj nedají dopustit a ještě po letech vzpomínají s příslovečnou slzou v oku. Proč tomu tak je, jsem pochopil, až když jsem sám začal s Trabantem jezdit. |
|
|