1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... články
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Nový Trabant Kombi

Zdroj: Der Neue Trabant-Kombi, Der Deutsche Strassenverkehr, 7/1963

Vedle nového Trabanta Limousine, kterého představujeme v čísle 2/1963, se v příštím roce* objeví v novém hávu také Trabant Kombi. Jeho karosérie, jejíž přední část a přední dveře jsou totožné jako u Trabanta Limousine, byla vyvinuta ve VEB Karosseriewerke Meerane. Prodloužená boční okna a třetí dveře, které sahají přes celou šíři vozu, dodávají automobilu elegantní vzezření. Ve vnitřním vybavení se opět uplatnily koženka a plastová fólie, aby se usnadnilo čištění. Přední sedadla byla ve své podobě převzata z dosavadního provedení s posuvnou střechou. Šikovným sklopením zadní lavice a opěradla lze vytvořit rovnou ložnou plochu, která sahá až k předním sedadlům a je oproti současnému provedení Trabanta Kombi podstatně větší. Stejným mechanismem lze zadní opěradlo proměnit v lůžkovou úpravu. Nahoru se otevírající třetí dveře samy drží díky speciálnímu kování v otevřené poloze**. Vozidlo v současné době prodělává testování a připravuje se sériová výroba.

VEB Karosseriewerke Meerane

Novým tvarem karosérie se VEB Karosserienwerke Meerane trefil do černého. Líbí se nám především vzhůru se otevírající zadní dveře a nezávisle na nich umístěná poznávací značka. Trabant Kombi 1964* tak bude první vůz s karosérií kombi naší výroby, se kterým bude možné přepravovat i dlouhé dozadu přečnívající předměty tak, že navzdory úplně nebo částečně otevřeným zadním dveřím bude vidět i poznávací značku. D. Red.

Před deseti lety nebylo ještě na Trabanta ani pomyšlení. V roce 1957 byla představena první koncepce malého vozu, tehdy ještě označovaná jako Typ P 50. Na tiskové konferenci byl oznámen pro rok 1958 plán roční produkce v počtu 3 000 kusů. Dnes činí roční objem výroby více než 15krát tolik.


*) Tehdejší předpoklad jak známo nebyl naplněn a Trabant 601 Kombi se dostal do sériové výroby teprve v září roku 1965, kdy pod označním Universal vystřídal typ 600 Kombi.

**) Zmiňovaný patent se do sériové výroby patrně nedostal. První verze kombi měly ručně stavitelnou vzpěru, podobně jako Limousine. (Obě poznámky IJ.)

Vloženo: 24/2/2006 • Přeložil a zpracoval: Ivosh • Z vlastních podkladů

© 2014 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist