1955-1991
Trabant.cz
Motiv dne
... historie
přihlášení





Nejste zaregistrovaní? Registrace na Trabant.cz je zdarma a přinese Vám řadu výhod.

 
 

Historie automobilu Trabant

Články v kategoriiod rokudo rokuřadit podle
SM 26/56 – První vůz s karoserií z plastické hmoty na trhu
Na jaře příštího roku se ctitelé menších kubatur dočkají dodávky dalších vozů z NDR. Jsou v ní zahrnuty, vedle osvědčených vozů Wartburg u nás dosud neznámé lehké automobily P-70 Kombi (station-wagon), výrobky n.p. Automobilwerk ve Cvikově. Tyto vozy, určené jak pro osobní dopravu tak i dodávkovou službu...
IMS 25/57 – Trabant
Podrobná zpráva ze Zwickau o P 50 - od nynějška nazvaném Trabant. Nový osobní vůz z automobilky VEB Automobilwerke Zwickau. Hodnotili a fotili jsme pro vás první vůz zkušební série typu P 50. I přes nebezpečí, že se staneme „neoblíbenými“, jsme doposud o již tak často propíraném P 50 mlčeli ...
TM 1958 – Nový osobní automobil Trabant
Trvalo to dlouho, než bylo započato se sériovou výrobou tohoto typu automobilu, který pod zn. P 50 byl v Zwickau zkoušen, konstruován a vyvíjen a teprve pak pod jménem „Trabant" získaným v soutěži, nesporně ovlivněné úspěšnými starty sovětských Sputniků, byl dán do sériové výroby.
DSV 9/62 - Duroplast je trumf
Konečně už stojí před domovními dveřmi, dlouho očekávaný a vysněný: vlastní Trabant. Den co den jsou tucty těchto malých, ale přesto velkých vozů předávány do láskyplných rukou. Již přišla ta chvíle, na kterou jsme mnoho let čekali, pro niž jsme mnoho let šetřili. Jaký by byl obraz našich silnic bez oněch malých Trabantů v pestrých barvách? Jednoduše k sobě patří...
SM 8/63 – Trabant 1964
Malý Trabant patrí nesporne k tým vozidlám svojej kategorie, ktoré sú najviacej verejnostou pozorované a sledované. Spociatku, ked sa zacal vyrábat, bol hodnotený velmi kriticky a pre svoju karosériu z plastickej hmoty mu dali motoristi v NDR názov „leukoplastická bomba" (leukoplast, ako vieme, je náplast na rany).
DSV 7/63 - Nový Trabant Kombi
Vedle nového Trabanta Limousine, kterého představujeme v čísle 2/1963, se v příštím roce objeví v novém hávu také Trabant Kombi. Jeho karosérie, jejíž přední část a přední dveře jsou totožné jako u Trabanta Limousine, byla vyvinuta ve VEB Karosseriewerke Meerane.
SM 16/63 – Co je s malým vozem
Krátká zpráva Světa motorů o tom, že v letošním roce nebudou prostřednictvím prodejem n. p. Mototechna prodávány vozy Fiat 600 D, nebyla pochopitelně přijata s velkým nadšením, ježto tak vymizel z prodeje k nám dovážený i druhý malý levný vůz.
SM 22/63 – U kolébky Trabantů
Mnoho zajímavého ukázali našim odborníkům v závodě VEB Sachsenring Automobilwerke ve Cvikově. Čtyřicet pět členů Čs. vědeckotechnické společnosti si zde prohlédlo závod od A do Z, viděli, jak se z jednotlivých dílů svařují základní plechové kostry karosérií, které se pak fosfátují, aby byly odolné proti rezu.
AUTO 4/90 – S Trabantem 1.1 nemůžeme vydělat
Budoucnost nového Trabantu 1.1 vypadá jakkoliv, jen ne růžově. Magazín AUTO si o ní povídal s Wolfgangem Neefem, prozatímním generálním ředitelem VEB Sachsenring Zwickau...
AutoTIP 5/96 – Poslední vyjížďka
Žádný smuteční tuš, poslední sbohem nebo slova na rozloučenou. Trabant je prostě mrtvý. Redaktor časopisu Auto Bild Jörg Richter se proto rozhodl uspořádat v rodných Drážďanech vlastní a tiché rozloučení.
Jan Prager: Historie automobilu Trabant (1952–1995)
Trabant byl prvním velkosériově vyráběným automobilem s karoserií z duroplastu. Díky své spolehlivosti, jednoduché konstrukci a relativně nízkým provozním nákladům si získal oblibu nejen mezi motoristy v bývalé NDR, ale i v zahraničí. Do tehdejšího Československa se začal Trabant dovážet začátkem šedesátých let.
Historie závodu ve Zwickau
V souladu s dohodami učiněnými na jaltské konferenci vyklidili Američané v červnu 1945 Zwickau. Sovětská armáda následně zřídila v obou tamních závodech Audi a Horch stálou posádku a rozkázala demontovat zbylé výrobní stroje. Po nějaké době byly v obou závodech vytvořeny opravárenské dílny pro osobní a nákladní auta sovětské armády (Horch v Dorotheenstrasse a Audi ve Spitzenweberei) a poté následovalo v závodech období výroby spotřebního zboží, jako například domácích potřeb, kuchyňských vah, vozíků, lisů na brambory, sporáků, dětských postýlek a také například bran na vláčení polí.
Trabant opět ve výrobě!
Po modelech New Beetle, Mini Copper a Fiat 500 nás čeká znovuzrození další evropské automobilové legendy. Motoristická veřejnost již hodně dlouhou dobu nepamatuje takto efektivní utajení příprav úplně nového modelu. Volkswagenu se to podařilo na výbornou, žádná informace o tomto projektu totiž dosud neunikla ven z vývojového střediska a proto se o Trabantu druhé (resp. čtvrté, chcete-li počítat i typy před a po 601) generace dozvídáme oficiální cestou, ne náhodou v roce padesátého výročí zahajení výroby.
© 2017 Trabant.cz  •  Všechna práva vyhrazena. Chcete-li něco veřejně použít, raději se nás zeptejte, rádi pomůžeme.  •  info@trabant.cz TOPlist